به گزارش پارس، ایسنا به نقل از سایت خبری روسیه الیوم نوشت: یان الیاسون، معاون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری خود در ژنو بعد از سفرهای منطقه‌ای به عربستان، امارات و ایران عنوان داشت: ما از دولت یمن و انصارالله و هم پیمانانش می‌خواهیم تا در مذاکرات سیاسی که پایان ماه اکتبر برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: ما از دولت عبدربه منصور هادی و حوثی‌ها می‌خواهیم بدون تعیین پیش شرط‌ در این مذاکرات سیاسی برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در یمن شرکت کنند.

الیاسون ابراز امیدواری کرد که این مذاکارت در پایان ماه اکتبر انجام شود.

وی تاکید کرد: ما پیشتر نسبت به این گونه نشست‌ها ناامید شده‌ایم چرا که مذاکرات ژنو بدون هیچ نتیجه‌ای آغاز شده و پایان یافت.

الیاسون تاکید کرد که محتوای این مذاکرات پایان یافتن محاصره عربستان علیه یمن و بازگشایی بنادر بیشتر در یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور خواهد بود. اقدامات سازمان ملل برای بازرسی کشتی‌های تجاری که به سمت یمن می‌روند همچنان ادامه دارد.

قرار است در صورت موافقت طرف‌های درگیر مذاکرات سیاسی میان انصارالله و دولت نامشروع یمن در مسقط پایتخت عمان برگزار شود.

از سوی دیگر اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در صفحه فیس بوک خود نوشت: سازمان ملل قصد دارد بر مذاکرات صلح میان طرف‌های یمنی در پایان ماه اکتبر نظارت داشته باشد.

وی پیشتر از طرف‌های یمنی خواسته بود تا به میز مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن بازگردند.