به گزارش پارس به نقل از ایرنا، معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه روز پنج شنبه گفت: نقض سیستماتیک حقوق بشر و هتک حرمت مسجدالاقصی و شرارت های صهیونیستی نتیجه ی مشکلات ساختگی در جهان اسلام، سیاستهای نابخردانه و سرمایه های تروریست پرور در منطقه است.

وی افزود: متاسفانه تخریب زیر ساخت های کشورهای اسلامی و همگامی برخی طرفها با راهبردهای خشن صهیونیستی و اتخاذ سیاستهای جنگ طلبانه به پشتوانه معنوی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

امیرعبداللهیان گفت: مداوای تروریست های تکفیری منطقه در بیمارستانهای رژیم صهیونیستی و کشتار جوانان فلسطینی در این ایام ,حقیقت تحولات و واقعیات پشت پرده را برملا ساخته و تکلیف مردم و دولتهای منطقه در مواجهه با این توطئه ها را روشن کرده است.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: بدون تردید محور مقاومت در منطقه اجازه نخواهد داد موضوع فلسطین و احقاق حقوق فلسطینی ها بواسطه جنایات تکفیریها در عراق و شام و شرارت های صهیونیستها در فلسطین به حاشیه رانده شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران استمرار دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را با تمام توان ادامه خواهد داد و جهان اسلام را به حمایت از مردم مظلوم فلسطین فرا می خواند.