به گزارش پارس به نقل از  فارس، سید عباس عراقچی دقایقی پیش در حاشیه گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده مذاکرات در ارتباط با پرونده هسته‌ای‌ در وین از سر گرفته می‌شود.

 
وی گفت: این مذاکره در ارتباط با موضوعاتی مانند تحریم و چگونگی رفع تحریم و غنی‌سازی صورت می‌گیرد که امیدواریم مسیری برای حل مشکلات فی ما بین ایران و 1+5 باشد.
 
وی با بیان اینکه مذاکرات به جاهای حساس رسیده است، ادامه داد: فرصتی که برای مذاکرات تا سوم آذرماه بوده است در حال اتمام است.
 
عراقچی اظهار داشت: زمان به سرعت در حال گذر است و هنوز ناامید نیستیم تا سوم آذر به نتیجه برسیم و اگر در این دور به نتایج کافی نرسیم قطعا تا سوم آذرماه به نتیجه نهایی نیز نمی‌رسیم.
 
*احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد
 
وی با بیان اینکه اجازه بدهید تلاش‌ها ادامه پیدا کند، گفت: احتمال همه چیز حتی تمدید مذاکرات وجود دارد.
 
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: در نیویورک انتظار می‌رفت که پیشرفت‌هایی حاصل شود.
 
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طرفین برای ادامه مذاکرات جدی هستند، ابراز امیداوری کرد: غرب باید کمال استفاده را برای رسیدن به یک راه حل مناسب ببرد.
 
*عجله‌ای برای از سرگیری روابط با انگلیس نداریم
 
وی در ارتباط با اظهارات کامرون در سازمان ملل علیه ایران گفت: این اظهارات در شان دولت انگلیس و نخست وزیر این کشور نبود و ما عجله‌ای برای از سرگیری روابط با این کشور نداریم.
 
عراقچی اظهار داشت: باید با احترام با کشورها صحبت کنیم و عزتمان را فدای روابط دوجانبه با هیچ کشوری نخواهیم کرد.
 
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با ائتلاف آمریکایی علیه داعش نیز گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که این مواضع بسیار مضحک است و داعش دست‌پرورده آمریکا و غرب است و کار به جایی رسیده که خودشان ائتلاف درست می‌کنند و به جنگ با این پدیده می‌روند.