به گزارش پارس به نقل از مهر، نشست خبری هیئت شورای انقلابی انقلابیون یمن امروز در تهران برگزار شد. «نایف القانص» رئیس شورای عالی انقلاب یمن و رئیس این هیئت در آغاز این نشست اظهار داشت: هم اکنون ما در هفتمین ماه تجاوز عربستان به یمن قرار داریم؛ تجاوزی که به شدیدترین و فجیع ترین شکل ممکن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت به یمن در حال انجام است، آن هم به رهبری کشوری که استبداد در همه امور حاکمیتش هویدا است و هرکسی که نظر مخالف با این حاکمیت دارد را سرکوب می کند.

وی تاکید کرد: بازگرداندن دیکتاتوری و ایجاد درگیری های طایفه ای یکی از اهداف حملات عربستان به یمن است. القانص افزود: دیکتاتوری که ما هم اکنون در عربستانی که خود را حاکم منطقه نجد و حجاز می نامد شاهد هستیم، در هیچ کجای تاریخ شاهد نبوده ایم و ظلم و تاریخ این رژیم علیه مردم یمن و دیگر ملت های منطقه در تاریخ کم سابقه است.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن افزود: ما تاکنون بسیار صبور بوده ایم و هم اکنون نیز استراتژی صبر را در پیش گرفتیم و صبر ما یک صبر عزتمند است و استراتژی که در عملیات های خود در پیش گرفته ایم استراتژی تدریجی است و صبوری ما با صبوری کسانی که احمقانه اجازه می دهند به کشورشان تجاوز شود نیست. ما محق هستیم و لذا پاسخ ما در آینده بسیار کوبنده خواهد بود. القانص در ادامه اظهار داشت: بی شک جهان می داند که مقابله ما با این تجاوز یک اقدام هدفمند است و در واقع هدف گروه ما، ارتش و اداوت نظامی و افراد مسلح دشمن است؛ نه غیر نظامیان.

ما حتی یک نفر  از غیر نظامیان را در مناطق تحت سلطه عربستان هدف قرار ندادیم و این در حالی است که دشمن و مزدوران آن پیوسته در حال هدف قرار دادن غیر نظامیان، زیرساخت ها، مدارس، مساجد، مجالس عروسی و موسسات آموزشی در یمن هستند.

وی تاکید کرد: عملیات ما علیه متجاوزان یک عملیات ویژه و کیفی بوده است اما دشمن آن را درک نمی کند. از این پس نیز پاسخ ما به این تجاوز کوبنده تر و متفاوت خواهد بود. اولین نوع این عملیات، عملیات روز گذشته بود که همه شاهد آن بودند که چطور این ناو در آبهای یمن غرق شد.

همچنان که این ناوگان در آب های یمن غرق شد ما رژیم آل سعود رو در صورت ادامه تجاوز خود به یمن، غرق خواهیم کرد و پاسخ مناسبی را به سعودی ها خواهیم داد. وی همچنین تاکید کرد که ارتش و نیروهای مردمی توانستند وارد عمق ده ها کیلومتری عربستان شوند آنها قصد داشتند از صافر به صنعا حمله کنند و ما توانستیم جلوی آنها را بگیریم. در این میان نقش قبایل یمنی نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: آن ها 400 حمله هوایی به عدن داشتند و در حال حاضر می بینیم که در خود عدن در حال غرق شدن هستند و حملات آنها به یمن منجر شد که گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده تقویت شوند. در تعز هم که نبردها به شدت ادامه داشت مردم در کنار ارتش با تروریست ها و حملات ائتلاف ضد یمن به مقابله پرداختند.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در ادامه ضمن تشکر از دولت و مردم ایران گفت ما در دیدارهای خود حس کردیم که مردم ایران با جان و دل خود فاجعه مردم یمن را درک می کنند و از سکوت مجامع جهانی ابراز انزجار می کنند و این قابل توقع بود چرا که دولت و مردم ایران همواره حامی مظلومین و مقاومت در فلسطین، غراق و سوریه است و این در حالی است که کشورهای زیادی از مظلومان دوری کرده و از ظالمان حمایت کردند.

وی تاکید کرد: ما به خوبی دریافت کردیم که ایران واقعیت جنگ را دریافته، جنگی در سوریه و لیبی و عراق وجود داشت و هم اکنون در یمن ادامه دارد و ما هم اکنون با مادر تروریست ها مواجه هستیم که همان عربستان سعودی است، عربستانی که در کنار اماراتی که داعیه دموکراسی سر می داد جنایت های فجیعی را مرتکب شد.

القانص در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص ارسال نامه ای از سوی انصارالله به دبیر کل سازمان ملل درباره موافقت با پیوستن به مذاکرات صلح بر اساس طرح 7 ماده ای سازمان ملل گفت: در مذاکراتی که در نشست عمان و ژنو در خصوص یمن با حضور نماینده سازمان ملل داشتیم مواردی مطرح شد که همه بر آن اتفاق داشتند و توافقنامه ای با هفت بند تنظیم شد که به صورت توافقنامه در بیاید، اما زمانی که این طرح هفت ماده ای به عربستان ارائه شد، عربستان همانگونه که پیش بینی می شد آن را نپذیرفت و رد کرد. پیام ما به سازمان ملل برای این بود که به جهانیان نشان دهیم ما خواستار پایان جنگ هستیم و در مقابل جهانیان مسئولیت پذیر هستیم.

«محمد محمد مقالح» عضو شورای عالی انقلابی یمن نیز در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت میدانی یمن گفت: نیروهای یمنی با نیروهای ائتلاف یکی نیستند، چراکه ما نه نیروی هوایی داریم نه نیروی دریایی سازمان یافته ما در مقابل تسلیحات پیشرفته و غیر متعارف رژیم عربستان و همپیمانانش مواجه هستیم.

اما با این حال دو امتیاز در مقابل متجاوزان به یمن داریم؛ امتیاز اول قدرت و توانمندی رزمندگان یمنی است به طوری که چهار ماه پس از آغاز تجاوز عربستان به یمن ما توانستیم وارد مرزهای عربستان شده و کنترل چند پایگاه نظامی سعودی ها را به دست گیریم و این در حالی است که ارتش عربستان پا به فرار گذاشت.

امتیاز دوم نیز تسلیحات متعارفی است که یمنی ها در اختیار دارند، نوع سلاح سبک و مین های مختلف است و پرتاب موشک نتایج خوبی را در مقابل تجاوز به دست میاوریم.

به طور کلی شرایط جاری را در سه خبر که روز گذشته در یمن رخ داد می توانم خلاصه کنم، اول صدور فرمان وارد شدن فرآورده های نفتی به بنادر یمن است و این نشان می دهد که فرآورده های نفتی هقت ماه است که .وارد یمن نشده است، البته عبد ربه منصور هادی ابزاری بیش نیست که بازیچه سعودی ها است.

خبر دوم که به عنوان خلاصه می توان به آن اشاره کرد حمله به مراسم عروسی بود که روز گذشته رخ داد و در جریان آن بیش از 50 نفر از یمنی ها از جمله 3 عروس و داماد شهید و زخمی شدند و این نشان می دهد که دشمن متجاوز همواره در حال هدف قراردادن غیر نظامیان است و این اولین حمله به جشن عروسی نیست و پیش از این نیز حمله دیگری طی هفته پیش به یک مراسم عروسی رخ داد که بیش از 180 نفر در جریان آن شهید شدند.

اما خبر سوم هدف قرار دادن ناوگان عربستان در باب المندب است که عربستان در مقابل این امر تاکنون سکوت کرده است . وی در ادامه تصریح کرد: ما در یمن با سه گروه تروریستی القاعده، انصارالشریعه و داعش مواجه هستیم، در واقع با نگاهی ژرف به عملکرد آنها می توان اینطور استنباط کرد که اختلافی میان آنها در اصل وجود ندارد و تنها در زمینه روش و شکل ذبح مردم اختلاف دارند.

«عبدالرحمن مختار» دیگر عضو شورای انقلابی یمن در این نشست خبری گفت: اعضای شورای انقلاب یمن برای شکست محاصره رسانه ای شکل گرفته تلاش می کنند. وی که به عنوان یکی از اعضای کمیته تدوین قانون اساسی یمن شناخته می شود، با اشاره به احتمال طولانی بودن تجاوز عربستان علیه کشورش گفت: سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن تلاش می کند اما تاکنون لجاجت ها و ماتع تراشی های عربستان سعودی مانع از برقراری صلح شده است.

مختار با اشاره به روحیه بالای مردم یمن برای مقابله با تجاوز سعودیها از احتمال طولانی شدن جنگ کنونی تا یکی دو سال آینده خبر داد. وی با تاکید بر اینکه عربستان در گرداب یمن گرفتار شده است، تصریح کرد سعودیها توقف جنگ را به منزله شکست خود می دانند و این طبیعی است که در روند اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران یمن مانع تراشی کنند و با کمک امارات به طرز وحشیانه ای مردم غیر نظامی را آماج حملات خود قرار می دهند.

عبدالرحمن مختار تاکید کرد: عربستان با همراهی امارات به دلیل اینکه هر دو حامی تروریسم به ویژه القاعده و داعش هستند توقف جنگ را نمی پذیرند و دائما تلاش های سازمان ملل را با مانع تراشی، ناکام می گذارند.

وی گفت: به رغم اینکه قطعنامه سازمان ملل بر ضرورت توجه به شرایط انسانی در یمن تاکید دارد اما سعودی ها مانع از انجام کمک رسانی به نقاط مختلف یمن می شوند. این عضو شورای انقلاب یمن به قطعنامه سازمان ملل به منظور حفظ وحدت در کشورش اشاره کرد و خواستار توقف توسعه تروریسم در یمن شد.

نایف قانص، نایب رییس شورای انقلاب یمن، مسئول دایره سیاسی حزب بعث یمن و رئیس هیئت، محمد محمد مقالح، دکتر عبدالرحمن مختار نماینده انصارالله در گفتگوهای ملی، خانم دکتر ابتسام حمدی، فواد حمدی و خانم علیا شعبی که به ایران سفر کرده اند، در این نشست مطبوعاتی حضور داشتند.

هیئت یمنی تاکنون با برخی از مقام های جمهوری اسلامی ایران از جمله حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه و علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرده اند.