به گزارش پارس، وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد واکنش به این رسوایی جدید گفت که نمی خواهد درخصوص تحقیقات مقام های قضایی سوئیس و اتریش اظهارنظر کند، زیرا آنها به طور مستقل عمل می کنند.


وی در عین حال یادآور شد که چنانچه اینگونه مسائل واقعا نادرستی روی داده باشد، شفاف سازی، موثر و مفید خواهد بود.

مقام های سوئیس و اتریش در حال بررسی مساله جاسوسی از مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 هستند.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که یک شرکت امنیتی روسی در زمینه اینترنت موسوم به کاسپرسکی اعلام کرد که یک ویروس پیچیده در زمینه جاسوسی سایبری را شناسایی کرده است. گفته شده است که این ویروس رایانه هتل های محل برگزاری مذاکرات هسته ای را هدف قرار داده است.

در همین حال، کارل هاینس گروندبک سخنگوی وزارت کشور اتریش اعلام کرد که از تمامی مکان های مربوط تحقیق به عمل می آید. وی توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

دفتر دادستان کل سوئیس نیز اعلام کرد که تحقیقات جنایی علیه افراد مظنون به جاسوسی سیاسی را آغاز کرده است.

دفتر دادستان کل سوئیس همچنین خبر داد که در تاریخ 12 ماه می (22 اردیبهشت ماه) یک منزل مسکونی در شهر ژنو مورد تجسس و بازرسی قرار گرفته و سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری در آن کشف و ضبط شده است.

دفتر مزبور هدف از عملیات تجسس از این منزل مسکونی را دست یافتن به اطلاعات و بدافزار مربوطه دانسته تا مشخص شود آیا این بدافزار موجب آلودگی سامانه های آی.تی شده است یا نه.

به گزارش رسانه های آمریکایی، از آنجا که رژیم صهیونیستی با دستیابی به توافق هسته ای بین ایران و 1+5 مخالف است، گمان می رود که این رژیم در این جاسوسی دست داشته است.