به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، سایت شبکه خبری المنار، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی عنوان داشت که تعداد کشته شدگان وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در جریان عملیات نظامی ارتش این کشور در داخل و خارج آن به بیشتر از دو هزار تن رسیده است.

وی در ادامه افزود: تعدادی از انبارهای سلاح و پناهگاه‌های وابسته به این گروه در کوه‌های قندیل واقع در شمال عراق مورد هدف قرار گرفت.

اردوغان همچنین حزب دموکراتیک خلق را متهم کرد که از سوی تروریست‌ها حمایت می‌شود و این همان دلیل اصلی توقف صلح داخلی در ترکیه و از بین رفتن آن به شمار می‌آید.

وی درباره استعفای مسلم دوغان، وزیر توسعه و علی حیدر کُنجا، وزیر امور اتحادیه اروپا ، گفت : خبری که امروز دریافت کردیم بسیار معنی دار است . استعفای آنان به خودشان مربوط است ، آنان مجبور به ماندن در هیئت دولت نیز نبودند اما اتهاماتی که آنان علیه مقام ریاست جمهوری ترکیه مطرح کردند ، بسیار سنگین و زشت بود. آنان این اظهارات را علیه نخست وزیر مطرح نکردند ، آنان در هیئت دولت نیز چنین واژه‌هایی را به کار نبردند. برای من این سوال مطرح است که آنان این متن را از کجا دریافت کردند و با خواندن آن برای مخدوش کردن وجهه مقام ریاست جمهوری تلاش کردند.

اردوغان همچنین بر ادامه عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه تروریست‌ها تاکید کرد و عنوان داشت: کسانی که نیروهای پلیس را می‌کشند به هیچ عنوان نمی‌توانند فرزندان این کشور به شمار بیایند. تروریست‌ها و عملیات مسلحانه آنها دلیل اصلی عدم تحقق پیشرفت و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق جنوب شرقی کشور است. ما نمی‌توانیم آتش بس موقت با پ.ک.ک را قبول کنیم بلکه تنها کنار گذاشتن سلاح به صورت نهایی و دفن کردن آن در سیمان را می‌پذیریم و هر کس این مساله را رد کند باید کشور را ترک کند.

وی همچنین در خصوص تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی تاکید کرد: اسرائیل با آتش بازی می‌کند و اقدامات نادرستی انجام می‌دهد و جهان اسلام باید در یک صف واحد علیه این تجاوزات بایستد.

رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص سفر امروز خود به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور عنوان داشت که مساله سوریه محور اصلی مذاکرات وی خواهد بود.