به گزارش پارس به نقل از مهر ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در آیین بازگشایی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۱۳میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز داریم، گفت: یک میلیون کادر آموزشی و ۷۵۰ منطقه آموزشی در سراسر کشور در سال تحصیلی جدید فعالیت خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: سیستم ۳-۳-۶ امسال اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال سیستم ۳-۳-۶ از ابتدایی عبور کرده و متوسط یک را شامل شده است.

فانی با بیان اینکه امسال متوسطه دو نداریم، گفت: سال بعد نیز متوسط سه و پیش‌دانشگاهی نداریم و از این به بعد دوره متوسطه دو کلاسه خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به ویژگی دوم سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه از سال ۹۵ اجرایی می‌شود، برنامه‌ریزی می‌کنیم که سند تحول آموزش و پرورش نیز در آن لحاظ شود.

وی دیگر ویژگی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ را رویکرد آموزش بخشی نام برد و گفت: توسعه عدالت آموزشی، توجه به آموزش دختران در مناطق محروم و مدارسی که در مناطق دوزبانه هستند و همچنین توجه به پیش‌دبستانی‌ها در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سهم بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم ۲.۱ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: دولت اهمیت بسیاری برای بخش آموزش و پرورش قائل است، لذا ۵۰ درصد بودجه این وزارتخانه اضافه شده است.

فانی خاطرنشان کرد: تنها در سال ۹۴، ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش بوده  است که از این میان به هر دانش آموز ۲ میلیون تومان بودجه اختصاص یافته است.