به گزارش پارس به نقل از تسنیم ژنرال بازنشسته "عمیرام لیفین" در گفت‌وگو با سایت خبری صهیونیستی "والا"، آن دسته از سران رژیم اسرائیل را که همچنان به گزینه نظامی علیه ایران اعتقاد دارند، به باد تمسخر گرفت.

وی به شرایط بعد از توافق هسته ای در منطقه و کشورهای به اصطلاح میانه روی عرب اشاره کرد و گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید با کشورهای عربی میانه رو مذاکره کند.

این ژنرال صهیونیست افزود: جهان اسلامی شاهد تغییرات بسیار بزرگی در سالهای اخیر بوده است و این اسرائیل و گروه دولت اسلامی (داعش) است که عقب گرد داشته اند. من با دیدگاه نتانیاهو به شدت مخالفم و به قاطعیت می گویم که ما باید برای تشکیل ائتلاف های منطقه ای تلاش کنیم و این روند باید در صدر سیاست خارجی اسرائیل باشد.

وی درپاسخ به سوالی درباره گزینه نظامی درقبال ایران گفت: بعد از توافق امضا شده در وین، گزینه نظامی به گذشته پیوسته است. باید از روایت داستان های هزار و یک شب برای ما دست بردارید. گزینه نظامی به معنای کامل کلمه وجود ندارد.

این ژنرال صهیونیست اشاره کرد که حمله به ایران تنها باعث تاخیر در آنچه به زعم خودش "بمب هسته ای ایران" خواند، خواهد شد.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل می خواهد جبهه‌ای علیه ایران باز کند؛ درحالی که بین دوطرف مرزهای مشترکی وجود ندارد؟ قطعا نه.

لیفین گفت: اگر اسرائیل درست رفتار می کرد، قادر بود که اصلاحاتی در توافق هسته ای با ایران انجام دهد اما اسرائیل سیاست اشتباهی را دنبال کرد و به جای هماهنگی با آمریکا، بازی کردن از دور را ترجیح داد.