به گزارش پارس ؛ واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل ،‌ افرایم هالوی ضمن انتقاد از رویکرد بنیامین نتانیاهو در قبال توافق هسته ای از این که اسرائیل در واشنگتن کسی را ندارد تا با او گفت و شنود خردمندانه داشته باشد ، ابراز تاسف کرد.

رئیس سابق موساد در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون اسرائیل گفت: برخی از ابعاد توافقی که هفته گذشته در خصوص برنامه هسته ای ایران حاصل شد ، برای اسرائیل خوب است اما برای اینکه معلوم شود این توافق در کل، توافقی خوب است یا بد ، وقت لازم است.

وی افزود: در این توافق، بخش هایی وجود دارد که برای دولت اسرائیل خوب است. بخش های خوب در این توافق کم است اما نمی توان گفت که کلاً بد است.

هالوی گفت که در خصوص بازرسی ها مشکلاتی وجود دارد. یک مشکل این است که بعد از ده پانزده سال ، ‌گزینه ساخت بمب هسته ای برای ایران وجود خواهد داشت. اما او تاکید کرد که توافقی با مهلت زمانی بیشتر از یک دهه در سطح بین المللی پابرجا نمی ماند. «ده سال در خاور میانه زمانی ابدی محسوب می شود».

هالوی گفت: مؤلفه های خوبی که کار زیاد برای پیگیری فعالیت های ایران بطلبد ،‌ در توافقنامه اندک است اما در موقعیتی که فاصله انداختن میان ایران و بمب غیر ممکن است ، این توافقنامه زمینه دیگر گزینه ها را که فضای متفاوت در خاور میانه ایجاد می کند ، فراهم کرده است.

هالوی منتقد موضع گیری های اسرائیل در برابر توافقنامه بوده است. او که شاید منظورش ران درمر (Ron Dermer) سفیر اسرائیل در واشنگتن و معتمد نتانیاهو بود ، گفت: بخت زیادی برای اسرائیل وجود ندارد تا بتواند توافق را از طریق کنگره متوقف کند.

وی ادامه داد: ای کاش اسرائیل کسی را داشت که می توانست به کنگره برود و در مواقع لزوم و به منظور شفاف سازی مسائل رایزنی های خردمندانه داشته باشد اما متاسفانه این چنین نیست.