به گزارش پارس به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و پنجمین نشست خبری خود در رابطه با پرونده شکنجه کودکان استثنایی در یک محل نگهداری در استان البرز گفت: در این رابطه گزارشی به ما رسیده و دادستان و برخی مقامات آن را پیگیری کردند که تخلفاتی مشاهده شد و 2 نفر در این رابطه بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این دو نفر چند نفر نیز تحت تعقیب هستند و پرونده در حال رسیدگی و تحقیقات است.

اژه‌ای در رابطه با این موضوع که برخی با سواستفاده از جایگاه فعلی خود و مسئولیت خود به دنبال ضربه زدن به شرکای سابق خود هستند، بیان داشت: اگر سواستفاده از جایگاه حقوقی صورت گیرد و شرکت یا شریک قبلی شکایتی انجام دهد موضوع قابل تعقیب است ضمن اینکه چنانچه شاکی شکایتی از این موضوع نکند ولی سواستفاده فرد از مسئولیت کنونی محرز شود دادستان می‌تواند از حیث عمومی به موضوع ورود کند و این در حالی است که اقدامی مجرمانه باشد.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اما چنانچه این کار یک تخلف اداری باشد می‌توان آن را در هیأت بررسی تخلفات اداری بررسی کرد.

وی در رابطه موضوع چاههای غیرمجاز و سخنان دادستان کل کشور مبنی بر وجود 300 هزار چاه عمیق فاقد مجوز که توسط صاحبان قدرت حمایت می‌شوند، گفت: در رابطه با تعداد این چاهها آمارها توسط مسئولان ذی‌ربط همچون وزارت نیرو به قوه قضاییه ارسال می‌شود و قوه قضاییه رأساً از کم و کیف تعداد چاهها اطلاعی ندارد.

اژه‌ای تصریح کرد: لزوماً چاههای غیرمجاز همیشه توسط صاحبان قدرت و مکنت ایجاد، بهره‌برداری و حمایت نمی‌شود و افراد عادی نیز می‌توانند چنین اقدامی انجام دهند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در سال گذشته و ماقبل آن که خشکسالی شدیدی وجود داشت و مسئولان و کارشناسان اعلام کردند این چاههای غیرمجاز می‌توانند مشکلات جدی ایجاد کنند پرونده‌های زیادی در قوه قضاییه تشکیل شد و تعداد قابل توجهی از این چاهها پلمب شد یا از فعالیت‌‌ آنها پیشگیری شد و یا حتی پر شد.

وی افزود: در مواردی این چاهها تخلف برداشت بیش از حد را دارند که در این موارد نیازمند تعطیل کردن یا پر کردن نیستیم بلکه باید برداشت را اصلاح کرد.

اژه‌ای حفر غیرمجاز و برداشت غیرمجاز را دو موضوع مجزا در خصوص چاهها دانست و گفت: در صورت حفر غیرمجاز که یا باید چاه پلمب شود و یا اینکه با احراز شرایطی مجوزی برای آن اخذ شود اما در صورت برداشت غیر مجاز نیاز به پلمب کردن و پر کردن نیست بلکه به صاحبان مجوز اخطار داده می‌شود و آنان برداشت خود را اصلاح می‌کنند.