به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرضیه حصاری اظهار کرد: پاکسازی نمادین مسیرهای مختلف جاده ی چالوس هر سال توسط ۱۰۰ نفر از اعضای این انجمن انجام می شود که امسال نیز تا اواسط اسفند انجام می شود.

وی افزود: این انجمن فعالیت های مختلفی برای مبارزه با افزایش آلودگی های محیط زیست در استان انجام می دهد که از مهم ترین آنها می توان به آموزش چگونگی حفاظت از آب، خاک و جنگل ها به کودکان و نوجوان مقاطع پیش دبستانی تا پایان دوره ی متوسطه اشاره کرد.

حصاری خاطرنشان کرد: اعضای این انجمن هر دوشنبه در پارک خانواده کرج جمع می شوند و مشکلات زیست محیطی کرج را با هم درمیان گذاشته و راه حل هایی برای برطرف کردن این مشکلات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: شماری از اعضای این انجمن امسال به همه ی رستوران های جاده ی چالوس مراجعه کرده و از آنها خواستند برای حفظ سلامت مشتریان خود از هیچ ظرف یکبار مصرفی استفاده نکنند که خوشبختانه اکثر صاحبان این رستوران ها با آنان همکاری کرده و ظرف های یک بار مصرف خود را جمع آوری کردند.

حصاری یادآور شد: اعضای این انجمن با حضور در سطح استان وضعیت فضای سبز موجود در مناطق مختلف را رصد می کنند و در صورت مشاهده هر مشکل یا تخلف، مراتب را به مسئولان گزارش می دهند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن برای روزهای خاصی از سال از جمله روز هوای پاک، هفته ی محیط زیست و زمین پاک نیز برنامه های متنوعی دارند و در کنار برگزاری برنامه ها، نسبت به عضوگیری داوطلبانه افراد اقدام می کنند.