به گزارش پارس ،  آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی اسرائیل گفت: وظیفه مسلمین دنیا این است که این ننگ و ذلت را بر خود نپذیرند و اجازه ندهند صهیونیست ها مسجد الاقصى را که قبله اول آنهاست اشغال کنند و مسلمانان فلسطین را نباید تنها گذاشت.

این  بیانیه را که  این مرجع تقلید  امروز در درس خارج فقه خود قرائت کرد بدین شرح است:

طرح شیطانى اسرائیل براى تقسیم زمانى و مکانى مسجد الاقصى بین مسلمانان و یهودیان و به دنبال آن هجوم وحشیانه به نمازگزاران تبدیل به فاجعه بی سابقه‌اى شده است.

این در حالى است که مسلمانان غیور فلسطین تصمیم گرفته‌اند تا پاى جان بایستند و از این جنایت جلوگیرى کنند. عده‌اى از آنها مجروح شده و عده‌اى به طرز وحشیانه‌اى دستگیر شده‌اند.

وظیفه مسلمین دنیا این است که این ننگ و ذلت را بر خود نپذیرند و اجازه ندهند صهیونیست‌ها مسجد الاقصى را که قبله اول آنهاست اشغال کنند و مسلمانان فلسطین را نباید تنها گذاشت.

گرچه بعضى از مراکز بین‌المللى و بعضى از دول اسلامى این کار را محکوم کرده‌اند ولى این کافى نیست.

همه مسلمین، علما و دانشمندان، سیاستمداران و جوانان غیور هر کدام باید به مسئولیت خود عمل کنند و با هر وسیله ممکن جوانان فلسطینى را یارى دهند و جلو این فاجعه را بگیرند.

مسلمانان باید دشمن واقعى خود را خوب بشناسند و هرگز دست به دست او ندهند و بدانند این دشمن فقط دشمن ملت فلسطین و ایران اسلامى نیست. هر گاه توان پیدا کند همه کشورهاى اسلامى را اشغال مى‌کند و همه مقدسات آنها را بر باد مى‌دهد.

سکوت حامیان صهیونیست‌ها در برابر این جنایت هولناک تعجب‌آور نیست. آنها این رژیم جعلى را در قلب کشورهاى اسلامى به منظور تضعیف مسلمین و غارت منابع آنها به وجود آورده‌اند. و به یقین از جنایات او حمایت مى‌کنند.

از خدا مى‌خواهیم همه مسئولین در همه کشورهاى اسلامى بیدار شوند و به وظیفه خود در این شرایط حساس عمل کنند.

والسلام على من التبع الهدی