به گزارش پارس به نقل از فارس،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: ایمان به خدا و منفعت رساندن به برادران دینی دو صفت است که بالاتر از آنها چیزی پیدا نمی‌شود و ارتباط خالق و خلق انسان را بیان کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئله ایمان بسیار مهم بوده و دارای درجاتی است، هر اندازه درجه ایمان قوی‌تر باشد آثار آن در وجود انسان بیشتر است.
 
این مرجع تقلید یادآور شد: ایمان در وجود و قلب انسان مانند چراغ است و زمانی که ایمان قوی باشد چشم، دست، زبان و گوش مؤمن می‌شود، بنابراین باید در افزایش قدرت ایمان کوشش کنیم.
 
وی با بیان اینکه ایمان به منزله آب، مایه حیات است، گفت: اگر آب فراوان و به اندازه کافی پای درخت بریزند، پرطراوت و خرم می‌شود و میوه‌های پرارزش بر شاخه‌ها به وجود می‌آید، اگر آب نباشد درخت پژمرده می‌شود، بنابراین در صورتی که ایمان نباشد، چشم، گوش و دیگر اعضا آلوده به گناهان می‌شود.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی متذکر شد: ایمان علی بن ابیطالب(ع) به گونه‌ای است که فرمودند، اگر تمام آنچه زیر آسمان دنیا است، به من بدهند تا در مورد مورچه‌ای ظلم کنم، نمی‌‌کنم.
 
وی عنوان کرد: عالم عجیبی است و در ذره ذره عالم آثار عجیبی از علم، قدرت و حکمت خداست که باید در آن اندیشید.
 
استاد حوزه علمیه قم، جامعیت را یکی از ویژگی‌های دستورات اسلام عنوان کرد و افزود: منافع معنوی، اخلاقی، علمی و هدایت در اسلام وجود دارد.
 
وی با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر، گفت: واقعیت است که دولتمردان عربستان یا غافل هستند یا خود را به غفلت می‌زنند و جمعیت زیادی در عربستان است که برای مراسم مذهبی و برنامه‌های دیگر مشکل دارند.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: آنها شهروند هستند و حق دارند که به مذهب خود عمل کنند، اما با آنها و اهل سنت یکسان رفتار نمی‌شود، استخدام در ادارات،‌ مدارج اجتماعی و... از جمله تبعیض‌هاست و آنها حق خود را می‌خواهند.
 
وی ادامه داد: شیخ نمر در این مورد صحبت کرده و آدم‌کشی نکرده و مسلح به سلاح نبوده است، اما وی را محکوم به اعدام کردند، می‌گویند توبه کن که در جواب آنها می‌گوید، توبه نمی‌کنم، کدام قانون اسلام اجازه می‌دهد چنین انسانی را به اعدام محکوم کنند.
 
این مرجع تقلید عنوان داشت: اگر این حکم اجرا شود آثار سوئی برای جمعیت قاتلان دارد و تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدید نسبت به همه آنها پیدا می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: باید بدانند مردم نمی‌ترسند و دیگران جسورتر می‌شوند، در زمان انقلاب ایران هرچه شهید کردند، مردم پرجوش‌تر شدند.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان بیان داشت: امیدواریم برنامه‌ اعدام شیخ نمر اجرا نشود، چراکه آثارش دامن آنها را می‌گیرد و تمام شیعیان و مسلمانان معتدل دنیا نسبت به چنین اقدامی ایراد می‌گیرند و مراکز جهانی نیز نسبت به این حکم اعتراض کردند.