به گزارش پارس، ایرنا به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: «رانکو اوستوجیچ» وزیر کشور کرواسی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ظرفیت کرواسی در پذیرش پناهجویان تکمیل شد و دیگر نمی تواند پناهجوی بیشتری را قبول کند. دیگر به اینجا نیایید. وزیر کشور کرواسی خطاب به پناهجویان گفت: در مراکز پناهجویان در صربستان، مقدونیه و یونان بمانید. این راه به اروپا نمی رسد. اینکه اتوبوس ها، شما را به اروپا می رسانند، دروغی بیش نیست.

وی همچنین پنجشنبه - دیروز - گفت: نیازی نیست پناهجویان در جست و جوی مکان امن به کرواسی بیایند، زیرا این کشور ظرفیتی برای پذیرش آنان ندارد.

بسته شدن مرز کرواسی و صربستان، به معنای مسدود شدن راه اصلی ورود پناهجویان از یونان به کشورهای شمالی تر است.

مجارستان روز چهارشنبه مرز خود را با صربستان بست و در پی آن پناهجویان از مرز صربستان با کرواسی وارد این کشور شدند. مقامات کرواسی قبل از آن بیش از 100 مامور پلیس را برای کنترل سیل پناهجویان به مناطق مرزی اعزام کرده بودند و درگیری هایی نیز میان پلیس و پناهجویان صورت گرفته بود.

دولت راستگرای مجارستان روز سه شنبه گذشته مسیر اصلی زمینی ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی را بست و کنترل اوضاع را برای توقف سیل پناهجویان به دست گرفت. این اقدام مجارستان در حالی صورت گرفت که تلاش اضطراری آلمان برای وادار کردن کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور پذیرش سهمی از پناهجویان، در نشست روز دوشنبه گذشته اتحادیه اروپا به نتیجه نرسید.

لوکزامبورگ، رئیس دوره ای اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: وزرای کشور اتحادیه اروپا سه شنبه هفته آینده (31 شهریور) اجلاس فوق العاده ای را برای بحث در خصوص بحران پناهجویان در اروپا برگزار می کنند.

هجوم روز افزون هزاران پناهجو از کشورهای جنگ زده خاورمیانه به خصوص سوریه و عراق و افغانستان و همچنین شاخ آفریقا به اروپا، به بزرگترین بحران سیاسی و اجتماعی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.