به گزارش پارس به نقل از خانه ملت؛محمد حسین میر محمدی درباره عضویت برخی دولتمردان در احزاب گفت: فعالیت دولتمردان در احزاب منع قانونی ندارد اما به هر حال ممکن است شائبه هایی در این زمینه از قبیل استفاده آنها از امکانات عمومی برای احزابشان به وجود بیاید.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: به نظرمی رسد مسوولان بهتر است در احزاب حضور نداشته باشند تا شاهد چنین شائبه هایی در مورد آنها نباشیم.

وی درعین حال گفت: دولتمردانی که قبل از قبول مسوولیت در حزبی عضو هستند توصیه ای به خروج آنها از حزب نداریم اما بهتر است فعالیت حزبی خود را کمتر کنند به دلیل اینکه جنبه خدمتگزاری برای مسوولان اقتضا می کند که بیشتر وقت خود را صرف رسیدگی به امور مردم کنند و نه امور حزبی .

گفتنی است به اعتقاد برخی اگرچه عضویت در تشکل های سیاسی فی نفسه امر ناپسندی تلقی نمی شود اما حضور مدیران و مسوولان در تشکل های سیاسی از آن جهت که امکان بهره برداری از امکانات دولتی به نفع تشکل و جناح سیاسی را ایجاد می کند به دور از انصاف است.در این میان محمد باقرنوبخت درباره عضویت برخی دولتمردان در احزاب، فعالیت حزبی را برای کشور نافع دانست و گفت: عضویت اعضای دولت که بیشتر، قبل از قبول مسئولیت بوده است، خلاف قانون نیست اما این افراد به هیچ وجه حق ندارند از امکانات عمومی برای فعالیت‌های حزبی استفاده کنند.

وی همچنین تأکید کرد نه قانون چنین اجازه‌ای می‌دهد، نه رئیس جمهوری و نه اعضای دولت چنین رویه‌ای دارند.