به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما پیتر ویتیگ درباره لزوم پایان جنگ در سوریه گفت بسیار ضروری است که کشورها به جنگ سوریه پایان دهند و به ویژه این وظیفه برای نیروهای منطقه ای از جمله ایران و عربستان سعودی مهمتر است تا راه حلی سیاسی برای آتش بس در سوریه پیدا کنند. شکی نیست که روسیه و کشورهای دیگر نیز باید در این مسئله نقش ایفا کنند. 

سفیر آلمان در آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت من و همکارانم از طرف پلوسی رهبر دموکراتها دعوت شدیم تا نظرمان را درباره توافقنامه هسته ای ایران اعلام کنیم و ما از این دعوت استقبال کردیم زیرا کشورهای پنج به علاوه یک نقش مهمی در حصول توافقنامه هسته ای ایران داشتند. ما درباره این توافقنامه به همراه آمریکا مذاکرات را انجام دادیم و برای اجرای این توافقنامه نیز ما با هم نقش ایفا می کنیم. در واقع ما ناظران اجرای این توافقنامه خواهیم بود و مراقبیم ایران به آن عمل کند. ما طرفدار این توافقنامه هستیم و از مردم آمریکا و رهبران کنگره می خواهیم این توافقنامه را قبول کنند و از اینکه توانستیم حرفمان را درباره توافقنامه به اعضای دموکرات کنگره بزنیم خوشحالیم. 

ویتیگ افزود باور ما این است اگر آمریکا از این توافقنامه کنار بکشد، رژیم فعلی تحریمها از هم فرو می پاشد زیرا دیگر بسیاری از کشورها از آن پیروی نخواهند کرد. ایران نیز متعاقبا از این توافقنامه کنار می کشد و مثل گذشته غنی سازی را ادامه خواهد داد و در نتیجه ایران به سلاح اتمی نزدیکتر خواهد شد و به دنبال آن شاهد آغاز رقابت تسلیحاتی هسته ای در منطقه خواهیم بود. از این رو باور قاطع ما این است که این توافقنامه بهترین راه ممکن برای بستن راههای رسیدن ایران به بمب اتمی است. به همین علت از آمریکا می خواهیم این توافقنامه را تصویب و اجرا کند.