به گزارش پارس به نقل از تسنیمآلمان و اتریش یک نشست ویژه کشورهای اتحادیه اروپا درباره بحران پناهندگان را درخواست کردند.

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان بعد از یک دیدار با همتای اتریشی خود در برلین اظهار داشت که رئیس شورای اروپایی گفته است که یک درخواست منطبق را مورد بررسی قرار خواهد داد. این نشست می تواند هفته آینده برگزار شود.

مرکل همچنین تاکید کرد که در دیدار سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله باید این مسئله مطرح شود که چگونه می توان از کشورهای مبدا حمایت بهتری کرد. همچنین در این راستا باید با ترکیه نیز بهتر وارد گفتگو شویم. یک موضوع دیگر باید ایجاد مراکز پذیرش در مرزهای خارجی اروپا باشد. در چنین مراکزی پناهندگان باید با کمک سازمان های اروپایی تعیین هویت و ثبت نام شده و بتوانند درخواست پناهندگی کنند. پناهندگان با دلایل اقتصادی باید از ورود به اروپا ممانعت شوند.

مرکل همچنین تهدید علیه کشورهایی که  از پذیرش سهمیه معینی از پناهندگان اجتناب می کنند با کاهش بودجه از اتحادیه اروپا را رد کرده و اظهار داشت که تهدیدها راهکار درستی نیستند. به این ترتیب به ندرت نتیجه ای به دست می آید.

"ورنر فایمن" صدر اعظم اتریش نیز در دیدار خود با همتای آلمانیش خواستار یک راه حل مشترک اروپایی برای پناهندگان شده و هر دو سیاستمدار تاکید کردند که این مسئله تنها به صورت مشترک در اروپا قابل حل است.

فایمن همچنین تصریح کرد: این مسئله مهم است که چگونه انسان های در وضعیت اضطراری می توانند کمک دریافت کنند. مسئله همچنین این است که آیا این هدف دقیقا به اندازه غلبه بر بحران مالی برای ما ارزشمند است. باید انسانیت همراه با نظارت وجود داشته باشد. ما نباید انسان هایی را که به دنبال پناهندگی هستند تنها بگذاریم.

فایمن درباره نیروی انفجاری بحران پناهندگان برای اتحادیه اروپا هشدار داد.

مرکل نیز بار دیگر بر تصمیم هفته گذشته اش که پناهندگان از مجارستان اجازه دارند به آلمان بیایند تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که پناهندگان هیچ حقی برای تعیین محل اقامت خود در اروپا ندارند. اکثریت پناهندگان خواستار پناهندگی در آلمان هستند.