به گزارش پارس به نقل از فارس پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی از گردش 28 ساعته جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با عنوان شروعی بر یک آغاز دیر در مسابقه ریاست جمهوری آمریکا یاد کرد. این گردش بایدن از سوی سیاسیون با تحلیل های ضد و نقیضی همراه شد. عده‌ای اظهارات او در یک برنامه تلویزیونی مبنی بر اینکه مرگ پسرش برایش بسیار سخت بوده و فکر نمی‌کند بتواند از پس یک کمپین سخت انتخاباتی برآید، را اینگونه تعبیر می‌کنند که وی می‌داند به احتمال زیاد در پایان رأی نخواهد آورد.

بایدن در این گردش اعلام کرد که برنامه‌ای هشتاد میلیون دلاری برای برطرف کردن مسئله تجاوز در کل آمریکا دارد. وی در ملاقات با فرماندار نیویورک از اقدام او برای افزایش حداقل دستمزدها حمایت کرد. بایدن همچنین در میزگرد کمیته دموکرات‌های سنا و مراسم یادبود حادثه یازدهم سپتامبر شرکت کرد.

از دیگر مواردی که باعث سردرگمی تحلیلگران شده این است که وی در یک جلسه خصوصی و اعلام نشده با یکی از قدرتمندترین و شاخص ترین سرمایه داران وابسته به حزب دموکرات دیدار کرد. کسی که در حال حاضر از هیلاری کلینتون حمایت می‌کند. این فرد رابرت وولف، رئیس سابق شرکت یو بی اس و به تعبیر بلومبرگ تنها سلطان وال استریت می‌باشد که در دو کمپین مختلف از بشدت از نظر مالی اوباما را حمایت کرد.

وولف در رابطه با شروع کمپین انتخاباتی توسط بایدن می گوید که او قصد این کار را ندارد و از او (وولف) درخواست نکرده که او را تحت حمایت مالی خود قرار دهد. نویسنده این مقاله درباره اظهارات بایدن و وولف درباره راه نینداختن یک کمپین انتخاباتی اینگونه می نویسد: «این مسئله کاملا غیر قابل باور است که بایدن و وولف فقط برای صحبت درباره زیرساخت‌های آمریکا و اینکه پسرانشان باهم آشناییت دارند ملاقات کرده اند.»

بلومبرگ معتقد است که مطمئنا حرفی از شرکت کردن در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده زده شده است.

نویسنده این مطلب اما درباره نامزد شدن بایدن و حمایت احتمالی رابرت وولف از او استقبال کرده و معتقد است وولف به چند دلیل حامی خوبی برای بایدن است: «اول اینکه منبع مالی بسیار خوبی برای بایدن است. دوم، می‌تواند بایدن را به وال استریت متصل کند. سوم اینکه می‌تواند مشاور خوبی برای او در زمینه اقتصادی باشد. چهارم، جدا شدن وولف از اردوی تبلیغاتی کلینتون می‌تواند ضربه خوبی به او باشد و در آخر اینکه نزدیکی وولف به اوباما و حمایتش از بایدن می‌تواند نشانه تایید شدن بایدن از سوی اوباما برای ریاست جمهوری باشد.»

عده‌ای معتقد هستند که بایدن تا الان بیش از حد صبر کرده است و باید زودتر کمپین انتخاباتی خود را آغاز کند ولی عده‌ای از تحلیلگران می‌گویند که وی حتی اگر بیش از این هم صبر کند، غیر منطقی نیست. با همه این تفاسیر بلومبرگ مدعی است که دوران شکست جو بایدن در دو دوره قبل برای ریاست جمهوری، این بار به سر آمده و سال 2016 را به احتمال زیاد سال پیروزی او می‌داند؛ سالی که شخصی چون «دونالد ترامپ» پیشتاز رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان شده است.