به گزارش پارس به نقل از فارسوبگاه تحلیلی «دبکا فایل» وابسته به منابع اطلاعاتی صهیونیستی در تازه‌ترین تحلیل پیرامون (ادعای) حضور نظامی روسیه در سوریه نوشت: ترکیب قدرت نظامی روسیه با نیروهای ایران بقای قابل توجهی به حکومت فعلی سوریه بخشیده است. از سویی ارتش اسرائیل باید وضعیت خود در جبهه سوریه دوباره تغییر داده و ارزیابی مجددی را در انتخاب حمایت از گروه‌هایی که در جنوب سوریه علیه ایران و حزب‌الله می‌جنگند، اتخاذ کند.

دبکا فایل نوشت: حضور نظامی زمینی، دریایی و هوایی روسیه نه تنها برای حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه بلکه برای حزب‌الله لبنان نیز سپری را ایجاد کرده است. همچنین حضور نظامی رویه در سوریه به طور جدی مانع قابلیت نظامی اسرائیل علیه ایران و حزب‌الله برای هدف قرار دادن آن‌ها در صورت لزوم است.

دبکا فایل در ادامه به سه بعد دیگر حضور نظامی روسیه در سوریه اشاره کرده و نوشت: نیروی هوایی و دریایی روسیه قوی‌ترین قدرت نظامی بیگانه در شرق مدیترانه است و صف آرایی آمریکا نیز قابل برابری با آن‌ها نیست. اسرائیل نیز یارای مقابله نظامی با روسیه را ندارد البته این موردی است که از 4 دهه گذشته تا کنون رخ نداده است.

همچنین با توجه به حضور نظامی روسیه در شرق مدیترانه کار حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای استخراج گاز طبیعی در اسرائیل را بسیار سخت کرده است بطوری‌که باعث هدر رفتن میلیاردها دلار می‌شود.

این وبگاه تحلیلی در خاتمه نوشت: در حالی‌که روسیه چند روز قبل خواهان تماس نظامی آمریکا با خود برای اجتناب از درگیری در منطقه شده بود اما لحن درخواست روسیه بدبینانه بوده و احتمال دال بر تغییر پیشنهاد پیشتر «پوتین» رییس جمهور روسیه مبنی بر دفاع از میادین گازی اسرائیل بوده است. با وجود کاردهای قدرتمند روسیه در قبال امور سوریه، احتمالا پوتین شرایط خود را برای این توافق (گازی) سفت‌و‌سخت‌‌تر خواهد کرد.