به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بثنیه شعبان در گفت وگوی اختصاصی با شبکه المیادین درباره نقش ایران، روسیه و عربستان در قبال کشورش گفت: مسکو اعمال فشاری علیه دولت سوریه ندارد، بلکه این کشور نقش دوست را در قبال آن دارد.

وی در خصوص عربستان نیز گفت: ما از این کشور می خواهیم تا از حمایت مالی و تجهیزاتی به گروه های مسلح دست بردارد.

مشاور سیاسی اسد ادامه داد که ریاض نه تنها به حمایت مالی از گروه های مسلح عربستانی می پردازد، بلکه از گروه های مختلف دیگر هم حمایت می کند.

شعبان در این گفت وگو که بخش هایی از آن بر روی پایگاه خبری شبکه المیادین قرار گرفته است، بیان کرد: توقف حمایت ها از گروه های تکفیری و ترورستی منطقه به نفع عربستان و کشورهای حوزه خلیج (فارس) است.

وی درباره نقش ایران نیز تاکید کرد: این کشور نقش سازنده ای در منطقه دارد و می خواهد به مشکلات و مساله تروریسم در آن پایان دهد.

مشاور سیاسی بشار اسد تصریح کرد: نقش ایران در منطقه نقشی صلح جویانه است، اما سایر طرف ها مخالف دیدار با" دست یاریگر" هستند.

وی درباره توافق هسته ای تهران با غرب گفت: هر گونه توافق هسته ای میان ایران و جهان به نفع کشورهای منطقه و ایجاد ثبات در آن است.

شعبان هم چنین هر گونه میانجی گری ایران میان دولت سوریه و جنبش حماس را رد کرد و ادامه داد: میانجی گری از سوی ایران میان دولت سوریه و جنبش حماس که گرایش های تشکیلاتی اش را بر هویت مقاومتی اش ترجیح داد، وجود ندارد.