به گزارش پارس به نقل از فارسحجت‌الاسلام حیدر مصلی عصر امروز در جمع سربازان و پایوران آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی‌نژاد نیروی زمینی سپاه شیروان با گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد قیام یوم‌الله هفدهم شهریور اظهار کرد: اساساً قیام 17 شهریور 57 یادآور ایستادگی کسانی است که به زندگی خاکی با شربت شهادت پشت پا زدند.

وی ادامه داد: این قیام بزرگ و تاریخ‌ساز در حقیقت نقطه عطفی در حرکت توفنده انقلاب اسلامی بود که برای همیشه در اذهان ملت باقی خواهد ماند.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان اینکه نهضت انقلاب اسلامی رویدادهای بسیار زیادی را به خود دیده است، خاطرنشان کرد: بی‌تردید هریک از رخدادهای انقلاب اسلامی تأثیری انکارناپذیر در روند سرنگونی رژیم پهلوی و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران داشت.

مصلحی تصریح کرد: بی‌تردید باید گفت که حادثه تاریخی هفدهم شهریور سال 1357 یکی از رخدادهایی بود که مسیر رو به رشد انقلاب اسلامی را هموار ساخت و این روز باید همواره گرامی داشته شود.

وی، کشتار مردم انقلابی ایران در جمعه خونین سال 57 را مایه ننگ‌ طاغوتیان‌ و روز افتخار ملت‌ ایران‌ دانست و چنین توضیح داد: یاد شهدای‌ عزیز 17 شهریور و دیگر شهیدان‌ راه‌ حق‌ و عدالت‌ برای همیشه ادامه دارد.

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به اینکه ملت ایران در 17 شهریورماه سال 57 به صورت علنی بدون توجه به تهدیدات رژیم منفور پهلوی در صحنه حاضر شدند، اضافه کرد: به لحاظ جمعیتی بیشترین شهید دوران انقلاب در این روز تقدیم نظام شد که خون این شهدا زمینه‌ای برای سرعت‌بخشی به پیروزی انقلاب اسلامی و تنومند شدن درخت این نظام بوده است.

مصلحی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «ملتی که 17 شهریور را دارد زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود»، تبیین کرد: ملت ما با همه توان در این روز در برابر رژیم پهلوی و توپ و گلوله دژخیمان ایستادند تا با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کنند و به دشمنان بفهمانند که زیر بار ظلم و جور نمی‌روند.

وی تأکید کرد: از جمله نکات اثرگذار در جریان این قیام، ایستادگی مردم تا پای جان برای پیروزی انقلاب اسلامی و بهره‌‌گیری از فرامین امام بوده که قدرتمندانه در این مسیر گام برداشتند.

وزیر پیشین اطلاعات با تأکید بر اینکه گفتمان امام (ره) اجرای اسلام ناب بود، اما امروز یک عده به دنبال تحریف آرمان‌های امام (ره) هستند، عنوان کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب که همان اسلام پا‌برهنگان، ستم‌کشیدگان و محرومان است را از اسلام آمریکایی، اشرافی‌گری و بی‌توجهی به فقرا و دردمندان جدا کردند.

مصلحی یادآور شد: جوانان امروز از طریق مطالعه کتاب صحیفه نور در خصوص اسلام آمریکایی تحقیق کرده و مواضع امام (ره) را با شرایط امروز جامعه مقایسه کنند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به این جمع‌بندی رسیده که با وجود نسل امروز و نسل بعدی توانایی رسیدن به اهداف خود را ندارد، متذکر شد: استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف خود به دنبال ایجاد مسیر انحرافی و تحریفی در انقلاب و نظام است تا به نتیجه برسد.

سید محسن حسینی فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی‌نژاد شیروان نیز پیش از سخنان وزیر پیشین اطلاعات گزارشی از عملکرد آموزشگاه را بیان کرد و گفت: وزارت اطلاعات در زمان مصلحی کارنامه‌ درخشانی همچون دستگیری عبدالمالک ریگی با انجام عملیات پیچیده از خود به جای گذاشته است.

به گزارش فارس؛ آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی‌نژاد شیروان که در پنج کیلومتری شهرستان شیروان قرار دارد 214 دوره آموزش رزم مقدماتی سرباز را برگزار کرده است.