به گزارش پارس به نقل از فارس ، پایگاه خبری «روسیا الیوم» در خبری فوری اعلام کرد که ترکیه به بهانه تعقیب نیروهای پ‌ک‌ک در منطقه کردستان عراق، زمینی وارد شمال عراق شده است.

خبرگزاری فرانسه و چندین پایگاه خبری دیگر، این خبر را تایید کردند.آنکارا نیز اعلام کرد که این ورود زمینی به خاک عراق، برای مدت زمانی محدود خواهد بود.

این در حالی است که شدت حملات پ‌ک‌ک، علیه نیروهای نظامی ترکیه در جنوب و جنوب شرق ترکیه طی دو روز گذشته افزایش یافته است و شمار زیادی از نظامیان ترکیه در دام عناصر پ‌ک‌ک افتاده و کشته شده‌اند.

شب گذشته نیز، نزدیک به 50 جنگنده ترکیه، مواضع پ‌ک‌ک در منطقه کردستان عراق را هدف قرار دادند و در این منطقه، عملیات انجام دادند.

عملیات هوایی ترکیه در آسمان شمال عراق، با نارضایتی بغداد و چراغ سبز «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق که دوره ریاستش به پایان رسیده، صورت می‌‌گیرد.

آنکارا پس از انفجاری خونین در شهر سوروچِ ترکیه، هم مرز با شهر کوبانیِ سوریه، که 32 کشته بر جای گذاشت حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه و پایگاه‌های پ‌ک‌ک در عراق را آغاز کرد؛ گفته می‌شود داعش مسئول حمله انفجاری سوروچ بوده است.

بااین وجود، بر پایه گزارش‌ها، اکثراً کردها قربانیان حملات ترکیه به سوریه و عراق بوده‌اند.

پ‌ک‌ک پس از آغاز حملات ترکیه اعلام کرد آتش‌بسِ متزلزلی که از سال 2013 بین دو طرف برقرار شده بود دیگر معنایی ندارد.

این گروه از سال 1984 برای خودمختاری مناطق کُردنشین با دولت مرکزی ترکیه در حال جنگ است. آنکارا پ‌ک‌‎ک را یک سازمان تروریستی می‌داند.