به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری شام تایمز، برخی رسانه‌های ترکیه، از حرکت نیروهای کردی اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و نیروهای (پ ک ک) به سمت منطقه «تل ابیض» خبر می‌دهند، مردم این مناطق پیش از این به سمت مناطق مرزی با ترکیه فرار کرده‌اند.

بنا به اطلاعات موجود، نیروهای کرد با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف آمریکایی در حال پیشروی در این مناطق هستند و سعی دارند تا منطقه «تل ابیض» را به مناطق تحت تسلط خود اضافه کنند و بسیاری از مردم این مناطقه به مرزهای ترکیه پناه برده‌اند.

بنا به نوشته روزنامه «ستار» ترکیه، این حملات با هدف تغییر شکل جمعیتی منطقه انجام می‌گیرد؛ به طوری که نیروهای کرد پس از تسلط بر هر نقطه‌ای، آن ‌جا را از ساکنان اصلی خود تخلیه می‌کنند.

همچنین منابع سوری گزارش داده‌اند که هدف از حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه که به پشتیبانی از نیروهای کرد (PYD) عمل می‌کنند، انضمام منطقه «کوبانی» به استان «قامشلی» است.

با این اتفاقات این سؤال مطرح میشود که‌ایا نیروهای کرد شمال سوریه در تلاش برای ایجاد اقلیم مستقل کردی همانند عراق هستند؟ طرحی که به نظر می‌رسد با خشنودی مسئولان کرد عراق همراه باشد؛ به طوری که «فؤاد حسین» عضو شورای ریاستی منطقه کردستان عراق، در این باره به روزنامه «ستار» ترکیه می‌گوید که باید فعالیت‌های کردهای دو کشور عراق و سوریه هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشد و کردستان عراق  از وحدت کردها و هماهنگی بین نیروهای کرد، استقبال می‌کند.