به گزارش پارس ، حسین نجابت در گفت و گو با میزان، پیرامون صحبت های رهبری درباره جایگاه و وظیفه مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام گفت: پیش از این نیز رهبری به این موضوع اشاره کرده بودند که هر گونه توافقی در زمینه هسته ای باید در داخل کشور مراحل قانونی خود را طی کند.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که دولت باید این موضوع را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد و این که مجلس چه تصمیمی در این باره می گیرد به مذاکرات و تعامل آتی دولت با نهادقانون گذاری بر می گردد.

این عضو کمیسیون ویژه برجام افزود:همه به این موضوع اتفاق نظر دارند که باید تصمیمی گرفته شود که به صلاح مردم و کشور باشد و دراین مسیر هرگونه تصمیم یک طرفه و تاکید بر این مسئله که ما خود صلاح مردم را می دانیم؛ روال قانونی در کشور را زیر سوال می برد.

نجابت خاطرنشان کرد: از این بعد مسئله کاملا روشن است، بنابراین این موضوع نه تنها مبانی شرعی دارد بلکه مبانی قانونی نیز دارد، قانون نیز مشخص کرده است هرجا اختلافی باشد مرجع حل اختلاف رهبری است و همه برسر این موضوع متفق القول هستند که سخنان رهبری فصل الخطاب است.

نمایندۀ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه صحبت‌های رهبری حتما دولت نیز با این مسئله موافق خواهد بود که سخن رهبری فصل الخطاب است و ضرورتی ندارد هنگامی که هماهنگی خوبی بین قوا در کشور وجود دارد بخواهند زیر بار مسئله ارائه لایحه برجام نرود.

وی اضافه کرد: بایداز همه قوا و نهادها در کشور بعنوان ابزار چانه زنی برای حفظ منافع کشور استفاده کنیم و با هماهنگی درباره آنچه به مصلحت کشور است تصمیم بگیرم.