به گزارش پارس به نقل از تسنیمعباس سلیمی نمین، امروز در مراسم هفتمین مجمع عالی بسیج استان اظهار داشت: آنچه که در مطالعه تاریخ ایران  باید مورد اهمیت و پژوهش قرار بگیرد در وهله اول حضور با اشراف کامل در ایران و دیگری شناخت عملکرد بسیار پیچیده و چند لایه آن است.

وی شناخت دشمن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در صورت عدم شناخت کافی از دشمن، نمی‌توان راهکارهایی ارائه داد و نشناختن دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از ضعف‌های ما بوده که در این زمینه باید توجه بیشتری اعمال شود.

مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران تصریح کرد: ایران مرز میان روسیه تزاری با هند است و هند برای روسیه در این زمان، بسیار مهم و برای انگلیس یک گنجینه مهم‌تری است زیرا ایران به‌دلیل هم‌جواری  با روسیه و هند یک حلقه ارتباطی است و از این لحاظ انگلیس به ایران به عنوان یک کشور  روسیه تزار اهمیت می‌دهد.

سلیمی با بیان اینکه انگلیس با 2 شیوه  سخت و شیوه نرم وارد ایران می‌شود گفت: تضعیف اراده ملت ایران برای پذیرش سلطه برای انگلیس بسیار مهم است و خط تضعیف دولت مرکزی همان چیزی است که هرچه به پایان عصر قاجار نزدیک می‌شویم پرنگ و پررنگ‌تر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: ملتی که انقلاب مشروطه را رقم می‌زند نمی‌تواند یک ملت ضعیف فکری باشد و باید که بفهمیم و بفهمانیم ملت  ایران که یک انقلاب عظیم را با شرایط سخت خود رقم می‌زند ملتی بسیار فهیم و مقتدر است و در واقع ایران جامعه‌ای است  که می‌داند چه چیز منکر اساسی جامعه است.

وی گفت: شکل‌گیری یک شبکه پنهان از نگاه مردم، یک سیاست ضد بشری است که غربی‌ها در ایران شکل داده و مردم را در شناخت مقامات سیاسی دچار مشکل کرده‌اند و این یک حرکت ضد حقوق بشری است و قطعاً مقاومت مردم ایران نشان از موجودی بالای این ملت دارد و با تکیه بر همین موجودی‌ها جرأت ایستادن در مقابل طرح‌های بیگانه را به خود داده است.

مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران تصریح کرد: ملت ایران با مقاومت در برابر طرح‌های پیچیده دشمن، یکبار دیگر دشمن خود را رنجاند و همین امر باعث شد که دشمن تمام اقدامات را در جهت تخریب ایران به‌عمل بیاورد.

سلیمی افزود: یکی از معروف‌های بسیار جدی امروز شناساندن محرفان تاریخ ایران است و دشمن در این راستا بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و لازم است که نقش خود را در رصد کردن و شناسایی خطرات دشمن، به‌عنوان یک سرباز واقعی، خوب ایفا کنیم.