پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نبی شریفی-  در درگیری ترکیه با داعش، یک سرباز ترک کشته شد. کشتن مردم ترکیه توسط داعش همیشه برای اردوغان مهم نیست. همانطور که در حمله به شهر کردنشین سوروچ 30 نفر کشته شدند و آب از آب تکان نخورد. اما این دفعه ماجرا کمی فرق دارد، یک سرباز ترک کشته شده است. 

داعش مدت ها است که در ترکیه رفت و آمدمی کند و رابطه دوستانه اش با اردوغان کاملا مشهود است. اردوغان و یارانش به تروریست ها خدمات می دهند تا آنها از پس کردهای شمال سوریه برآیند، تا نکند کردها در مقابل داعش به پیروزی برسند و باعث غلیان احساسات جدایی طلبانه کردهای ترکیه شوند. 

سند این مدعا را می توان در ویدئویی که روزنامه جمهوریت در خردادماه منتشر کرد مشاهده کرد. ادوات جنگی زیر محموله دارو برای داعش به سوریه ارسال می شد. پس از آن نیز عکسی منتشر شد که بلال اردوغان، پسر رئیس جمهور ترکیه را در کنار دو داعشی نشان می داد. 

گلوبال ریسرچ نیز پیش از آن اعلام کرده بود که «سمیه اردوغان» دختر رجب طیب اردوغان، مسئولیت مدیریت مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی و پزشکی به مجروحان داعش را بر عهده دارد. شواهد نشان می دهد که رابطه اردوغان با داعش، یک رابطه خانوادگی بوده است. 

به نظر می رسد کشته شدن سربازترک، هشدار از سوی داعش به اردوغان باشد که اخیرا به ائتلاف علیه داعش پیوسته است. دعوای داعش با اردوغان شبیه دعوای خانوادگی است. چراکه هردو برای رسیدن به اهداف و منافع شان به یکدیگر نیاز دارند.