به گزارش پارس به نقل از ایرناکیم یونگ اون، رهبر کره شمالی عصر روز چهارشنبه به وقت محلی وارد پکن شد تا در جشنی که فردا(پنجشنبه) به مناسبت شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم در این شهر برگزار خواهد شد، شرکت کند.

این گزارش حاکی است که آخرین بار، چوی ریونگ هائه، دستیار ارشد رهبر پیشین کره شمالی به عنوان عالی ترین مقام سیاسی این کشور در ماه ماه 2013 (اردیبهشت 1392) به چین سفر کرده بود و با شی جینگ پینگ رییس جمهوری چین ملاقات کرده بود.

به گزارش ایرنا، پارک گئون هی رییس جمهوری کره جنوبی نیز که پیشتر در خصوص سفر او به چین اما و اگرهای زیادی مطرح شده بود، روز چهارشنبه در راس هیات تجاری و بازرگانی وارد پکن شد.

وی را در این سفر به غیر از شماری از مقام های ارشد این کشور، هیاتی مرکب از 156 بازرگان و نمایندگان شرکت ها و سازمان های مهم کره جنوبی همراهی می کنند.

همچنین قرار است اصلی ترین موضوع گفت وگوی «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین با «پارک گئون هی» همتای کره جنوبی اش در پکن، مساله هسته ای شبه جزیره کره باشد.

«پارک» تنها رهبر از میان متحدان آمریکایی است که قرار است در مراسم رژه چین شرکت کند.

پیشتر فیلیپین و ژاپن درخواست چین را برای حضور در این مراسم رد کرده و دیگر کشورهای غربی هم تمایلی برای حضور در این مراسم از خود نشان ندادند، اما «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از جمله 30 رهبر جهان هستند که فردا در این مراسم شرکت می کنند.