به گزارش پارس به نقل از تسنیممنصور حقیقت‌پور اظهار داشت: مجلس در حال بررسی برجام است و بعد از اتمام این بررسی گزارش خود را ارائه خواهیم داد که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش داریم نقاط ضعف و قوت برجام را با دقت برآورد کنیم.

وی گفت: باید با برآورد دقیق این برجام بتوانیم نقاط ضعف را در سند نهایی مشخص کنیم. اگر قرار است که این برجام مورد قبول باشد، باید نقاط ضعف آن به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس افزود: کمیسیونی که در مجلس شورای اسلامی برای بررسی برجام تشکیل شده با دقت و احساس مسئولیت این موضوع را در جلسات مختلف تحلیل و بررسی می‌کند و بعد از تدوین گزارش نهایی، برآورد دقیق محاسبه برجام را به مردم اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد:‌ باید از انحصاری شدن همکاری‌ها جلوگیری شود و اگر قرار به همکاری در زمینه‌ای باشد باید جوانان و دانشمندان ایرانی در رأس کار قرار بگیرند تا تکنیک‌های جدیدی را یاد گرفته و بتوانند برای کشور خود موثر باشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس‌ گفت: ‌جوانان و دانشمندان ایرانی توانستند پیچیده‌ترین سیستم را برای غنی‌سازی در کشور تولید کنند بنابراین با توجه به ظرفیت‌های علمی جوانان ایران، باید در بحث‌های فنی نیز به جوانان ‌تکیه کنیم.

حقیقت‌پور افزود: در عرصه سیاسی نیز نباید اجازه نفوذ به کشور توسط دشمنان دهیم. همچنین در کنار این موضوع باید مراقب شبیخون فرهنگی دشمن باشیم و در تمامی عرصه به بحث مقاومت توجه داشته باشیم.