به گزارش پارس ، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،  با تاکید بر نیاز آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور به مذاکرات و توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: سیاست آمریکا در منطقه به بن بست رسیده و در یک انسداد سیاسی گرفتار شده‌ است؛ امروز دیگر در منطقه حرف آخر را آمریکا نمی‌زند و مدیریت کار از دست آنها خارج شده و تنها به بعضی از موضوعات آن هم به طور نیابتی می‌پردازد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای اینکه بتوانند جایگاه واقعی خودشان را به دست بیاورند، نیازمند آن هستند که در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران که از ابتدای انقلاب اسلامی تا الان به عنوان مظهر و الگوی مبارزه با استکبار و سلطه‌گری شناخته شده است، کنار بیایند.

نماینده مردم یزد در مجلس برهمین اساس تصریح کرد: آمریکا در مذاکرات سعی دارد این نماد مقاومت و ایستادگی را درهم بشکند، به طوری که ما را وادار به پذیرش خواست و تمایل خود کند و در نهایت کشوری را که الگوی مقاومت در منطقه بوده، به عنوان یک کشوری که حالا ناچار به مذاکره است، به افکار عمومی جهان نشان دهد.

"در بحث داخلی هم دولت اوباما در آستانه انتخابات این کشور به توافق هسته‌ای با ایران نیاز دارد. چراکه دموکرات‌ها می‌خواهند اعلام کنند این ما بودیم که با ایران به توافق رسیدیم. لذا در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا همچون انتخابات گذشته این کشور، موضوع ایران یکی از بحث‌های جدی نامزدهای انتخابات است. از این رو توافق با ایران به عنوان یک برگه برنده برای جناح سیاسی روی کار در آمریکا به حساب می آید".

جوکار همچنین به پیام هسته‌ای اوباما که توسط یکی از سران کشورهای همسایه به مقامات کشورمان داده شده، اشاره کرد و گفت: این موضوع یعنی تناقض در پیام‌ها و مکاتبات خصوصی رئیس جمهور آمریکا با مقامات ایرانی و اظهارات علنی و رسانه‌ای مقامات این کشور علیه کشورمان را نشان می‌دهد لذا وقتی گفته می‌شود آمریکا قابل اعتماد نیست به خاطر دو رویی آنها است.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در جلسه اخیر با کارگزاران نظام به تاریخچه مذاکرات با آمریکا اشاره کردند که یکی از کشورهای منطقه از سمت آمریکا پیامی آورد که ما حاضریم ایران را به عنوان قدرت هسته‌ای بشناسیم و ظرف 6 ماه تحریم‌ها را برداریم. اما روند مذاکرات نشان می‌دهد که آمریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد و تحریم‌های ایران را نیز بیشتر کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان افزود: آمریکایی‌ها در لوزان پذیرفته بودند که ما در فردو 1000 سانتریفیوژ داشته باشیم اما بعدها دبه کردند و گفتند که ایران باید دو آبشار 175 تایی یعنی مجموعا 300 سانتریفیوژ داشته باشد و این نشانه کوچکی از پیمان‌شکنی آمریکا است.