به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما اعای ارشد حزب دموکرات آمریکا در بیش از ده مصاحبه به بایدن ابراز علاقه و شیفتگی کردند ولی شماری از آنان درباره مفید بودن ورود او به عرصه رقابت های ریاست جمهوری برای آن که با هیلاری کلینتون بر سر تبدیل شدن به نامزد اصلی حزب دموکرات رقابت کند ابراز تردید کردند. برخی نیز درباره موفقیت او در صورتی که دیرهنگام وارد عرصه رقابت ها شود ابراز تردید کردند. 

آلیس هافمن از ایالت کالیفرنیا که رئیس مجمع ملی دفاع از حقوق رنگین پوستان در این ایالت است گفت: «من شیفته جو بایدن هستم. همه ما او را دوست داریم ولی فکر نمی کنم او بتواند هیلاری کلینتون را شکست دهد». 

ایرل فولکس رئیس یکی از کمیته های داخلی حزب دموکرات نیز گفت بایدن مردی خوب و قوی است. وی در عین حال این سئوال را مطرح کرد که آیا معاون رئیس جمهور می تواند اشتیاق رای دهندگان جوان و اقلیت هایی را که دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری به رای آنها وابسته هستند برانگیزد؟ فولکس افزود: آیا او می تواند پول جمع کند؟ اگر او پول نداشته باشد نخواهد توانست جلو بیفتد. 

سه شخصیت حزب دموکرات از جمله النا مک کولو از منطقه تامپا در ایالت فلوریدا در مصاحبه هایشان اعلام کردند از بایدن در صورتی که وارد رقابت ریاست جمهوری شود حمایت خواهند کرد. آنها گفتند قدردان خدمات او به باراک اوباما و تجربه درازمدت او در مجلس سنا هستند.