به گزارش پارس به نقل از ایسنا، اعلمی در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در انتخابات پیش رو کاندیدای اصلاح طلب واقعی حضور ندارد و برخی جریانات می خواهند کسانی که ما از آنها به عنوان اصلاح طلب جعلی و بدلی یاد می کنیم را به عنوان کاندیدای جریان اصلاح طلب معرفی کنند به این نتیجه رسیدم که به عنوان یک شخصیت اصلاح طلب وارد میدان رقابت شوم.

اعلمی شعار خود را" احیای منشور نوفل لوشاتو" عنوان کرد و گفت که با صدور بیانیه ای درباره این شعار توضیح خواهد داد و در هنگام ثبت نام در وزارت کشور دراین باره توضیح می دهد.

اعلمی در عین حال گفت: هر انقلابی متکی به مجموعه ای از شعارها و وعده های رهبران آن است و با توجه به اینکه مهم ترین بخش وعده ها و شعارهای رهبران انقلاب ایران در نوفل لوشاتو صورت گرفته این شعار را انتخاب کردم که متکی به مجموعه ای از وعده های بنیانگذار انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شده، درباره امکان حمایت خاتمی و هاشمی از وی، گفت: من نیازی به حمایت آنها ندارم و تا زمانی که فرصت داده شود از حقوق کاندیداتوری استفاده خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، اکبر اعلمی نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی در دوره های هشتم و نهم مجلس و همچنین دوره نهم و دهم ریاست جمهوری ردصلاحیت شده بود.