به گزارش پارس به نقل از فارس«چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان امروز (شنبه) و در دیدار با «فلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس در لندن اظهار داشت: برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت اسلام‌آباد است.

وی افزود: دولت و ارتش پاکستان مسیر مذاکرات صلح در افغانستان را هموار کردند اما جامعه جهانی به این تلاش‌ها پاسخ مثبت نداد.

وزیر کشور پاکستان در این دیدار، هند را مسئول برهم زدن روند مذاکرات دانست و مدعی شد که هند باعث به خطر افتادن ثبات و امنیت منطقه شده است.

خان تأکید کرد: کشورهای منطقه نباید ناامنی‌هایی را که نتیجه ضعف‌های خودشان است به پاکستان نسبت دهند.

چودری نثار علی خان گفت: عجیب است که هند نمی‌خواهد درباره مسئله کشمیر با پاکستان صحبت کند و عجیب تر اینکه دهلی نو مایل نیست پاکستان با رهبران کشمیری گفت‌و‌گو کند. این رفتار برای پاکستان غیر قابل قبول است و مانعی در برابر محقق شدن صلح در منطقه محسوب می‌شود.

وزیر کشور پاکستان گفت: اسلام‌آباد خود را متعهد به برقراری امنیت در منطقه از طریق مذاکره می‌داند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

فلیپ هاموند نیز در دیدار با چودری نثار علی خان گفت: از نقش پاکستان در تسهیل روند مذاکرات صلح افغانستان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این گفت‌و‌گوها تحت تاثیر تحولات جاری قرار نگیرد.

هاموند همچنین از تعلیق ایجاد شده در روند مذاکرات صلح پاکستان و هند ابراز نگرانی و تاکید کرد که این دو کشور همسایه باید برای حل مسائل میان خود، میز مذاکره را انتخاب کنند.

مبارزه با تروریسم و همکاری در زمینه‌های مختلف از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر کشور افغانستان به تبادل نظر درباره آن پرداختند.