به گزارش پارس به نقل ازخبرگزاری مهرنصیر نوری سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: استفاده داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، عملیات در الانبار را به تعویق انداخته است.

وی افزود: ما به تحقق اهداف خود درالانبار نزدیک شده ایم.

کشته شدن ۲ نظامی ارشد ارتش عراق در الانبار

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک در عراق اعلام کرد: سرلشگرعبدالرحمن ابورغیف معاون فرمانده عملیات الانبار و سفین عبدالمجید فرمانده لشگر دهم ارتش عراق در استان الانبار کشته شده اند.

این درحالی است که قبلا قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار نیز در ۲۳ آگوست ۲۰۱۵ براثر اصابت خمپاره به منطقه البوعیثه در الانبار زخمی شده بود.

العامری: جنگ با داعش آسان نیست

هادی العامری دبیر کل سازمان بدر گفت: عملیات در الانبار با قدرت ادامه دارد و نقطه تمرکز کنونی بر روی محاصره داعشی هاست.ما در حال جنگ با تروریستهایی هستیم که از بیش از ۱۰۸ کشور آمده اند.

وی افزود: جنگ با داعش آسان نیست و پیروزی نیاز به زمان دارد.

بالگردهای جدید روسی در جنگ با داعش

در همین حال خالد العبیدی وزیر دفاع عراق اعلام کرد:وزارت دفاع اخیرا با بازنگری قراردادهای نظامی، ۱۶ قرارداد را که ارزشی معادل سه میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلار داشتند باطل کرده است.فسادی که در این قراردها دخیل بود و نیز فوریت نداشتن اقلامی که در برخی قراردادها وجود داشت و نیز غیرقانونی بودن برخی دیگر از عوامل باطل شدن آنها بود.

وی افزود: با باطل شدن این قراردادها، اقدام به امضا ۳۶ قرارداد جدید به ارزش یک ملیارد و ۶۰۰ میلیون دلار شد.

این درحالی است که منابع روسی از تحویل ۴ بالگرد ام ۳۵ م، و چهار بالگرد ام ۲۸ ان مجهز به تجهیزات دید در شب به عراق خبر دادند.