به گزارش پارس ؛ تسنیم به نقل از «رویترز»، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق، روز جمعه در واشنگتن با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور و دیگر مقامات ارشد آمریکا دیدار کرد و توانست 9 میلیون دلار دیگر کمک آمریکا را برای عراق به دست آورد.


کاخ سفید افزود: «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مقر خود با الجبوری دیدار و سپس آنها در کاخ سفید با اوباما درباره جنگ مستمر علیه گروه تروریستی داعش در عراق رایزنی کردند.

کاخ سفید افزود: بایدن در دیدار با الجبوری اعلام کرد آمریکا 9 میلیون دلار دیگر کمک در اختیار عراق قرار خواهد داد. به این ترتیب میزان کمک آمریکا به عراق از سال 2014 تاکنون به 416 میلیون دلار می‌رسد.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا نیز با الجبوری و هیئت پارلمانی عراقی در مقر این وزارتخانه دیدار و درباره جنگ علیه داعش گفت‌وگو کرد.

کارتر و الجبوری بر ضرورت همکاری نزدیک با مبارزان عشایر سنی در پایگاه هوایی «التقدم» توافق کردند.

اوباما، چهارشنبه گذشته با اعزام 450 نظامی دیگر آمریکایی برای همکاری با نیروهای عراق در پایگاه التقدم، موافقت کرد.

این اقدام آمریکا کمک به ارتش عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش عنوان شده است؛ امری که جریان‌های سیاسی عراق با آن مخالفت کرده و آن را به نفع این کشور نمی دانند.

گروه‌های سیاسی عراق بر این باورند که ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای جلوگیری از پیشروی گروه‌های تروریستی و تکفیری داعش در عراق تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.