به گزارش پارس به نقل از ایسنا ظرف چند هفته اخیر تعدادی از مشاوران نظامی روسیه وارد سوریه شده‌اند که احتمال ایجاد یک پایگاه نظامی روسی دیگر را در منطقه الجبلة سوریه بررسی کنند.

روسیه اخیرا شش جنگنده‌ میگ 31 به دمشق تحویل داده است. میگ 31 بهترین جنگنده‌ برای درگیری‌های هوایی در جهان محسوب می‌شود و بنا به گفته کارشناسان از جنگنده‌های آمریکایی به مراتب بهتر است. سوریه در سال 2007 این جنگنده‌ها را خریداری کرد اما در آن هنگام این قرارداد اجرایی نشد.

تحویل این جنگنده‌ها در حال حاضر نقض قانون ممنوعیت فروش سلاح به سوریه محسوب نمی‌شود چرا که امکان استفاده از آنها علیه مخالفان داخلی و گروه‌های شبه نظامی وجود ندارد و تنها در زمینه دفاع از حریم هوایی سوریه به ویژه در رویارویی هوایی با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یا ترکیه استفاده خواهند شد.

تاکنون رژیم صهیونیستی و ترکیه چندین بار با بهانه‌های مختلف مداخله‌هایی در سوریه داشته‌اند تا از تروریست‌ها در هنگام ضعفشان حمایت کنند. در هفته گذشته دو پایگاه نظامی ارتش سوریه و مقاومت فلسطین از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و گفته می‌شود ارتش سوریه یک جنگنده ائتلاف اسرائیل- النصره را هدف قرار داد.

در صورتی که خبر هدف قرار گرفتن جنگنده اسرائیلی صحت داشته باشد این کار تنها از جنگنده‌های میگ 31 روسی ساخته است که به عنوان یک سلاح دفاعی استراتژیک در اختیار دمشق قرار گرفته است.

در همین حال، روسیه برای نخستین بار تصاویر ماهواره‌ای در اختیار دمشق قرار داده است. این تصمیم از زمان آغاز بحران سوریه تاکنون سابقه نداشته می‌تواند معادلات در میدان‌های نبرد سوریه را به طور کامل تغییر دهد.