به گزارش پارس به نقل از مهر، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در گفتگو با روزنامه مصری «الأخبار» با بیان اینکه روابط میان دمشق و تهران راهبردی است، گفت: هیچ کس نمی تواند ما را وادار به ترک این روابط کند.

وی همچنین ضمن رد حضور نظامی ایران در سوریه تصریح کرد: رسانه های معاند با هدف فرافکنی اقدام به انتشار چنین اخبار دروغی می کنند.

المعلم در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف شوم ترکیه در سوریه و دیگر کشورهای عربی اشاره کرده و گفت: ترکیه قصد ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه را دارد و این مسأله نقض آشکار استقلال و تمامیت ارضی سوریه به شمار می رود.

وی همچنین تأکید کرد: دولت ترکیه سعی می کند خود را مجری احکام اسلام در منطقه نشان دهد و این گونه وانمود می کند که به دنبال اعتلای اسلام است اما در واقع خواب شومی برای ملت های منطقه دیده است و آن تقسیم کشورهاست. دولت آنکارا در واقع مجری سیاست های آمریکا و اسرائیل است.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به توافق هسته ای ایران و غرب، اظهار داشت: مقاومت و پایداری ملت ایران موجب شد تا این موفقیت به دست آید و بدون شک این توافق تأثیر مثبتی بر روند تحولات منطقه خواهد گذاشت.

المعلم همچنین با انتقاد از سخنان اخیر «استفان دی مستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه علیه دولت دمشق، گفت: به نظر می رسد که دی مستورا به تدریج رویکرد «بی‌طرف» بودن خود در قبال بحران سوریه را کنار می گذارد.