به گزارش پارس به نقل از فارس، یک شبکه ترکیه‌ای با انتقاد از مواضع دولت این کشور در قبال سوریه از وزیر خارجه به شدت انتقاد کرد و به کنایه به او گفت چرا رنگت زرد شده است؟


به گزارش پایگاه خبری شبکه تلویزیونی oda tv ترکیه در گزارشی درباره سخنرانی روز چهارشنبه بشار اسد در مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری، بشدت از سران ترکیه بخصوص وزیر خارجه این کشور انتقاد کرد.

این پایگاه خبری نوشت: به ما گفته بودند که تابستان امسال بشار اسد رفتنی است، اما اکنون او در حال ادای سوگند ریاست‌جمهوری است، چه شده تو را داود اوغلو! چرا رنگت زرد شده!

بسیاری از رسانه‌ها و احزاب ترکیه، دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور را بابت دشمنی شدید با دولت سوریه و همکاری با تروریست‌ها بشدت مؤاخذه می‌کنند.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، دیروز در کاخ ریاست جمهوری، مراسم ادای سوگند خود را برگزار کرد و یک دوره 7 ساله ریاست‌جمهوری را آغاز کرد حال آنکه به نوشته خبرگزاری فرانسه برخی از مخالفان او در کشورهایی مانند آمریکا خواستار رفتن او از قدرت شده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تاریخ 13 خرداد 1393 با مشارکت 77.7 درصد مردم برگزار شد و بشار اسد توانست با 88.7 درصد آرا پیروز انتخابات شود.

از آن‌جایی که بسیاری از دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی سوریه، سقوط بشار اسد را در دوسال گذشته پیش بینی می‌کردند، اما وی کماکان هست و توازن قوا را در سوریه به دست گرفته است.