به گزارش پارس به نقل از جام جم، این فرد در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده که اعضای خاندان سلطنتی انگلیس هدف بعدی عملیات های وی و همدستانش در انگلیس خواهند بود. «سالی جونز» که رسانه های انگلیسی که از وی با عنوان «بانوی وحشت» یاد می کنند احتمالا در شهر بیرمنگام ساکن است و در حال حاضر دو مرد جوان حدودا ۲۰ ساله نیز با وی زندگی می کنند.

جونز که ۴۵ سال دارد در سال ۲۰۱۳ به همراه همسرش «جنید حسین» با هدف پیوستن به داعش به سوریه رفت. حسین به سرعت در این گروه رشد کرد و تبدیل به فرمانده تروریست های خارجی در شهر رقه سوریه گشت و همین امر موجب شد تا وی یکی از پنج هدف اصلی پهپادهای آمریکایی در حمله به سوریه و عراق باشد.

جونز و همسرش اخیرا به خبرنگار اسکای نیوز گفته اند که قصد انجام عملیات های تروریستی موسوم به «گرگ تنها» را در انگلیس دارند و به همین منظور به بریتانیا بازخواهند گشت. گرگِ تنها اصطلاحی است که به عملیات گروهک های خفته اطلاق می شود، افرادی که عضو این گروهک ها هستند، شیوه هایی مختلف و مخفی را دنبال می کنند و برای اجرای عملیات به صورت جداگانه عمل می کنند

گرگِ تنها، عنصری آموزش دیده است که از مهارت ها و تجربه های مختلفی بهره مند است و با تکیه بر آن ها می تواند به تنهایی عمل کند، اما در عین تنهایی فعال و تاثیرگذار باشد؛ به این ترتیب تنها بودن، برای او تبدیل به ویژگی می شود و امکان ارتکاب اشتباه و لو رفتن عملیات را کم می کند و برخلاف کار گروهی که قابل شناسایی است، غیرقابل رصد خواهد بود.

جونز که دو فرزند نیز دارد به خبرنگار اسکای نیوز گفته که با زنان افراطی در گلاسکو در ارتباط بوده و این زنان منتظر انجام عملیات علیه خاندان سلطنتی انگلیس هستند و این عملیات ها در مراسم روزهای یکشنبه که اغلب با حضور اعضای خاندان سلطنتی برگزار می شود انجام خواهد شد.

به گفته یکی از افراد فعال در امر جذب و انتقال تروریست ها به سوریه، چهار تا پنج نیروی آموزش دیده برای انجام این عملیات به انگلیس منتقل شده اند. همین امر موجب شده تا نیروهای ویژه دستگاه های امنیتی بریتانیا به حال آماده باش درآمده و فرودگاه های اسکاتلند و انگلیس را زیر نظر بگیرند.

در همین رابطه یک مقام عالی امنیتی انگلیس که خواسته نامش فاش نشود به روزنامه میرور گفت: این یک عامل هشدار آمیز است اما نیروهای ویژه در تلاش هستند تا عملیاتی که توسط این زنان انجام خواهد شد خنثی کنند. به گفته این مقام امنیتی انگلیس، نیروهای ویژه فروشگاه ها و امکانی را که در آنها مراسم ها و رخدادهای بزرگ برگزار می شود را به دقت زیر نظر دارند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت دست کم ۶۰ زن انگلیسی در گروه داعش حضور دارند. حساسیت نیروهای امنیتی انگلیس از هفته گذشته و بعد از گزارش «میل آن ساندی» که عنوان داشته بود "تهدیدی علیه ملکه وجود دارد"، به اوج خود رسیده است.

حضور شهروندان انگلیسی در میان افراطیون غربی سفر کرده به سوریه برای پیوستن به داعش و دیگر گروه های تروریستی بسیار چشمگیر است و انتقال این قبیل افراد از شهرهای مختلف انگلیس به سوریه همچنان ادامه دارد. طبق اعلام مقامات لندن، دستکم ۶۰۰ شهروند انگلیسی در کنار عناصر تروریستی داعش می جنگند. این در حالی است که طی سال های اخیر شمار جوانان انگلیسی که تحت تاثیر تبلیغات عناصر افراطی قرار گرفته و روانه منطقه شده اند، افزایش یافته است.

گفتنی است مقامات امنیتی بریتانیا بیم دارند که این جوانان افراطی هر لحظه به کشور خود بازگشته و دست به فعالیت های تروریستی بزنند. دولت این کشور از اواخر اوت ۲۰۱۴ تدابیر امنیتی شدیدتری را برای پیشگیری از وقوع حملات تروریستی مرتبط با ناآرامی های سوریه و عراق اتخاذ کرده است .

اسکاتلندیارد برآورد می کند که حدود ۵۰۰ تبعه انگلیس به گروه های تروریستی مانند داعش پیوسته اند و نگران بازگشت آنها به کشورشان و اجرای حملات تروریستی است. با این حال "خالد محمود" نماینده بیرمنگام در پارلمان انگلیس در مصاحبه با ساندی تلگراف تعداد اتباع انگلیسی را که به داعش و دیگر گروه های تروریستی پیوسته اند ، خیلی بیشتر از ۵۰۰ نفر می داند و اعلام می کند که تعداد آنها نزدیک به ۲ هزار نفر است .