به گزارش پارس به نقل از فارس، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس از پارلمان این کشور خواست مجوز پیوستن به حملات آمریکا به داعش در سوریه را صادر کند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، «جان تولی» سخنگوی کامرون امروز (پنج‌شنبه) گفت نخست وزیر حمله هوایی به داعش را در سویه قانونی می‌داند.

وی ادامه داد در حال حاضر جنگنده‌های بریتانیا بر فراز آسمان سوریه در پرواز هستند و می‌توان از همین جنگنده‌ها برای بمباران مواضع داعش در سوریه استفاده کرد.

«مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس نیز در گفت‌وگو با رادیو 4 بی‌بی‌سی گفته بود راهبرد کنونی انگلیس در قبال داعش و حمله نکردن به مواضع داعش در کشور سوریه، غیر منطقی است.

فالن در گفت‌‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی4 تصریح کرد «ما همواره گفته‌ایم که باید داعش را هم در عراق و هم در سوریه شکست داد. کارهای زیادی برای انجام در عراق داریم. هر یکی از اعضای ائتلاف [آمریکایی ضد داعش] اقدام متفاوتی انجام می‌دهد. داعش از سوریه سازمان‌دهی و هدایت می‌شود. غیرمنطقی است که نتوانیم این کار را انجام دهیم.»

وزیر دفاع انگلیس خطاب به نمایندگان پارلمان ادامه داد «نمایندگان پارلمان جدید باید خیلی دقیق درباره بهترین راه شکست داعش فکر کنند، داعش به خطوط مرزی احترام نمی‌گذارد، داعشی‌ها هیچ تمایزی میان عراق و سوریه قائل نیستند، آنها این خلافت شیطانی را در دو کشور تشکیل می‌دهند. هیچ مانع قانونی برای اقدام ما در سوریه وجود ندارد اما پارلمان آن را تایید نمی‌کند.»

دیوید کامرون در صدد است نظر موافق پارلمان انگلیس را برای حمایت از گسترش کمپین مقابله با داعش جلب کند و پاسخی علیه داعش برای جبران حمله مسلحانه تونس باشد.