به گزارش پارس به نقل از فارس، یک مقام ارشد لابی صهیونیستی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» به تشریح نقشه‌راه این گروه برای رد نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بدون فروپاشی نظام تحریم‌ها پرداخت.

«مارک والاس»، مدیر اجرایی این گروه و از مقامات دولت «جورج بوش» پسر روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «ووکس» این اظهارات را مطرح کرد.

پیش از این مقام‌های آمریکایی بارها هشدار داده‌اند رد سند «برجام» در کنگره آمریکا می‌تواند اجماع بین‌المللی علیه ایران را از بین برده و به فروپاشی نظام تحریم‌ها منجر شود.

«والاس» استدلال‌های گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» برای مخالفت با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای، علی‌رغم این هشدارها را اینطور بیان کرد که آمریکا می‌تواند ضمن رد کردن توافق هسته‌ای اروپا را وادار به حفظ نظام تحریم‌ها کرده و از نظام مالی آمریکا به عنوان اهرم فشار در برابر شرکت‌های اروپایی استفاده کند. 

او در ادامه گفت در صورتی که برخی از کشورها اقدام به کاهش تحریم‌ها بکنند، کاهش قیمت نفت، عامل موازنه‌کننده‌ی خواهد بود که می‌تواند آثار ناشی از خروج کشورها از نظام تحریم‌ها را جبران کند. 

والاس معتقد است در صورتی که روسیه و چین هم تحریم‌ها را کنار بگذارند، واشنگتن می‌تواند با گذشت زمان به «توافقی بهتر» با ایران دست پیدا کند.

گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای یکی از لابی‌های حامی رژیم صهیونیستی است که همواره درباره برنامه هسته‌ای ایران جنجال‌آفرینی کرده است.