به گزارش پارس به نقل از ایرنا، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان روز گذشته، شخصا حکم صادره از سوی دادگاه ویژه نظامی مبنی بر اعدام شش تروریست و حبس ابد یک تروریست دیگر را تایید کرد تا این افراد به زودی پایه چوبه دار حاضر شوند.

جرم شش نفر از این افراد، دست داشتن در حمله مرگبار آذر ماه سال گذشته به مدرسه ای در شهر پیشاور و جرم یک نفر دیگر، اقدام تروریستی در شهر کراچی اعلام شده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: مراحل رسیدگی به پرونده تروریست ها و صادر شدن حکم علیه آنان کاملا شفاف انجام شده و محکومین می توانند درخواست تجدید نظر بدهند.

روزنامه های پاکستان امروز با استقبال از رای صادر شده نوشتند: پاکستان دیگر از شر تروریست ها آزاد می شود چون عناصر تروریسم و افراط گرا دیگر راهی برای فرار از دادگاه و محکومیت ندارند.

حدود دو هفته پیش، دیوان عالی پاکستان که نقش عالی ترین دستگاه قضایی این کشور را ایفا می کند، رای به ادامه فعالیت دادگاه های ویژه نظامی این کشور برای رسیدگی به جرایم ترویست داد.

بعد حادثه حمله تروریستی مرگبار گروه تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه ای در شهر پیشاور در آذرماه سال گذشته، عالی ترین رهبران سیاسی و نظامی پاکستان طرح جامعی برای مبارزه با تروریسم با عنوان 'طرح اقدام ملی علیه تروریسم' را برنامه ریزی کردند و تشکیل دادگاه های نظامی برای تسریع و قاطعیت در روند محاکمه تروریست هایی که سال ها در زندان های این کشور بلاتکلیف مانده اند، به عنوان بخشی از طرح اقدام ملی علیه تروریسم صورت گرفت.

در حمله تروریستی به مدرسه پیشاور، حدود 150 دانش آموز، معلم و نیروهای پاکستانی کشته شدند و بیش از یکصد نفر از قربانیان این حادثه، دانش آموزان بودند.

اجرای حکم مجازات مرگ در پاکستان در سال های گذشته رایج بود اما به دلیل فشارهای بین المللی از سوی دولت ها و نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، دولت پاکستان در سال 2008 میلادی اجرای اینگونه احکام را ، حتی در مورد تروریست ها، به حالت تعلیق درآورد.

از سال گذشته که پاکستان تصمیم به از سرگیری اجرای حکم اعدام مجرمین محکوم به مرگ به ویژه ترویست ها گرفت، برخی نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و همچنین اتحادیه اروپا به این تصمیم پاکستان به شدت اعتراض کردند اما مقامات اسلام آباد روند اعدام مجرمین خطرناک و تروریست ها را بخش لاینفک مبارزه موثر با تروریسم می دانند.