به گزارش پارس به نقل از فارس، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق به سخنان «ژنرال ریموند اودیرنو» رئیس ستاد ارتش آمریکا در مورد تجزیه عراق واکنش نشان داد.

العبادی گفت: سخنان رئیس ستاد ارتش آمریکا در مورد تجزیه عراق غیر مسئولانه است و نشان از عدم اطلاع وی از واقعیت عراق دارد.

اودیرنو در نشست خبری امروز خود با بیان این ادعا که برقراری آشتی میان شیعیان و اهل سنت عراق هر روز دشوارتر می‌شود، مدعی شد که تجزیه این کشور «شاید تنها گزینه باشد.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی که زمانی فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را بر عهده داشت، با بیان اینکه فعلا باید تمرکز اصلی بر شکست دادن داعش باشد، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال آشتی در عراق وجود دارد، گفت «این مسئله دارد هر روز دشوارتر می‌شود... عراق ممکن است (در آینده) دیگر شبیه به گذشته نباشد.»

رئیس در آستانه بازنشستگی ستاد ارتش آمریکا در جواب این سوال که آیا عراق باید تجزیه شود، گفت: «فکر می‌کنم این مسئله‌ای است که منطقه و سیاستمداران باید آن را مشخص کنند، دیپلمات‌ها باید مشخص کنند، اما این چیزی است که می‌تواند اتفاق بیافتد.»

وی ادامه داد: «ممکن است که این تنها گزینه باشد، ما من فعلا حاضر نیستم این را بگویم... ما ابتدا باید باید تکلیف داعش را مشخص کنیم و سپس در مورد بعد آن تصمیم بگیریم.»