پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رسانه‌های لبنان گزارش می‌دهند تروریست‌های تکفیری داعش قصد دارند در آینده‌ای نزدیک به لبنان حمله و در این کشور «امارت» اعلام کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، روزنامه «دیلی استار»  به نقل از منابع امنیتی لبنان از طرح داعش خبر داد و افزود پیکارجویان تکفیری برای دست یابی به اهداف خود از دیگر گروه‌های تروریستی در شمال سوریه نیز کمک خواسته‌اند.

به گفته این منابع، فرماندهی داعش تشکیل یک کمیته نظامی سازمانی را آغاز کرده است تا پس از حمله احتمالی به لبنان اداره امور این کشور را به دست بگیرد.

این گزارش می‌افزاید داعش جهت انتخاب یک فرد لبنانی برای فرماندهی ماموریتش در این کشور عربی مشکلاتی داشته است. پیش از این قرار بود احمد الأسیر مبلغ سلفی فراری این مسئولیت را به عهده داشته باشد.

به گفته این منابع، خلف الزیابی هالوس، ملقب به ابو مصعب هالوس یکی از فرماندهان داعش مسئولیت نظارت بر تعیین فرماندهی «امارت لبنان» را بر عهده دارد. هالوس که اهل سوریه است سال 2013 در تصرف استان رقه در شمال این کشور عربی توسط داعش نقشی مهم ایفا کرد.

هالوس اخیرا از منطقه قلمون در مرز لبنان و سوریه دیدار و با فرماندهان داعش درباره ایجاد تشکیلات امنیتی و نظامی بین قلمون و لبنان مذاکره کرد.

در این گزارش آمده است از آنجا که حامیان داعش طرح این گروه را برای برپایی امارت در لبنان تایید نکرده‌‌اند، احتمال دارد نقشه تروریستها ناکام بماند.

گفته می‌شود یکی از احزاب بانفوذ لبنان اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد داعش قصد دارد برای هدف قرار دادن شیعیان در بیروت و حومه‌های جنوبی آن و همچنین فرانسه و منافع غرب، بمب‌گذاران انتحاری بیشتری استخدام کند.

این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد گروههای تروریستی، که داعش و جبهه النصره در صدر آن قرار دارند نه تنها از شهر شمالی عرسال، بلکه از جبهه شرقی خود را برای حمله به داخل خاک لبنان آماده می‌کنند.

تروریستهای تکفیری داعش عراق و سوریه را آماج حملات خود قرار داده‌اند و گفته می‌شود عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی از این گروه حمایت مالی می‌کنند.