به گزارش پارس، ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: ژنرال ریموند اودیرنو، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا که قرار است فردا جمعه به طور رسمی بازنشست شود، در جمع خبرنگاران در خصوص چشم انداز آتی درگیری‌های قومی-مذهبی در عراق گفت: به نظر من ایجاد صلح بین شیعه و سنی در عراق روز به روز سخت‌تر می‌شود و من اعتقاد دارم عراق در آینده شبیه به آنچه که ما در گذشته شاهد آن بودیم، باقی نخواهد ماند.

وی در خصوص احتمال تجزیه عراق گفت: این امر به شرایط منطقه و تصمیم شخصیت‌های سیاسی بستگی دارد و من نمی‌دانم که این امر چگونه محقق می شود اما می‌دانم که احتمال آن وجود دارد و ممکن است تقیسم عراق تنها راه برای پایان کشمکش‌های قومی-مذهبی است.

اودیرنو در حالی از تقسیم عراق به عنوان راه حل پایان کشمکش‌های مذهبی در این کشور سخن می‌گوید که بنابر اعتقاد بیشتر کارشناسان و حتی مسئولان امریکایی دخالت نظامی آمریکا در عراق در سال 2003 یکی از مهمترین و شاید تنها عاملی است که عراق امروز به چنین مشکلاتی دچار شده است.

اودیرنو در خصوص استراتژی آمریکا برای رویارویی با داعش نیز گفت: اگر ارتش آمریکا نتواند به پیشرفت‌هایی که مدنظرش است در چند ماه آتی دست یابد باید در استراتژی خود بازنگری کند و ما به احتمال زیاد باید به فکر اعزام نیرو با مشارکت نیروهای عراقی به خاک این کشور باشیم تا علیه داعش دست به اقدامات مناسب بزنند.

وی ادامه داد: این بدان معنا نیست که نیروهای نظامی ما در عراق خواهند جنگید بلکه به نیروهای عراقی همراه خود کمک می‌کنند و با آنها در عملیات مشارکت خواهند داشت. این یک گزینه است که هرگاه زمانش رسید ما آن را با رئیس جمهور آمریکا مطرح خواهیم کرد.