به گزارش پارس به نقل از تسنيم، استیون بوچی مقام سابق پنتاگون در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که کاخ سفید و مقام های نظامی آمریکا سعی کرده اند این طور وانمود کنند که تهدید داعش یک مشکل برای عراقی هاست و عراق باید به تنهایی این تهدید را حل و فصل کند تا جلوی دخالت نظامی بیشتر آمریکا را بگیرند.
بوچی که اکنون مدیر امنیت ملی در بنیاد هریتیج است، گفت: اگر دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شامل مارتین دمپسی، بتواند داعش را به عنوان یک مشکل برای عراق ترسیم کند، آنگاه می تواند سطح دخالت نظامی را که به نظر من کافی نبوده است، توجیه کند.
ژنرال دمپسی اخیرا استدلال کرده است که مقابله آمریکا علیه داعش بر این فرض استوار است که این مبارزه باید توسط شرکای ائتلاف آمریکایی و خود عراقی ها به پیروزی منجر شود.
بوچی افزود: اظهارات دمپسی در راستای راهبرد کوتاه بینانه کاخ سفید است تا افکار عمومی را متقاعد کند که دولت عراق در نهایت مسئول شکست داعش خواهد بود.
این مقام سابق آمریکایی اظهار داشت: داعش تنها یک مشکل برای عراق نیست. داعش تنها یک مشکل برای سوریه نیست. آنها یک تهدید برای منافع ملی آمریکا و همین طور متحدان ما در منطقه به شمار می روند.
وی ضمن ابراز تاسف و انتقاد از راهبرد اوباما در مقابله با داعش، گفت: استفاده از حملات هوایی بدون اتکا و حمایت از سوی نیروی زمینی کافی نخواهد بود. ارتش آمریکا باید از الگویی که در اواخر 2001 و اوایل 2002 میلادی در افغانستان استفاده کرد، تبعیت کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به تصمیم اخیر اوباما برای اعزام 450 مشاور نظامی به عراق، تاکید کرد که از این 450 نفری که آمریکا به عراق اعزام می کند، تنها 50 نفر به طور واقعی در آموزش نیروهای عراقی مشارکت خواهند داشت و بقیه آنها در امور امنیتی و لجستیکی فعالیت خواهند کرد.
اوباما در نهایت تصمیم گرفته است تا 450 مشاور نظامی دیگر را برای آموزش نیروهای عراقی به این کشور اعزام کند. با اعزام این نیروها تعداد کل پرسنل نظامی آمریکا در خاک عراق به بیش از 3550 نفر خواهد رسید.