به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران،  جنگنده‌های اف شانزده آمریکا برای اولین بار قرار است از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه به مواضع داعش حمله کنند. برخی از این حملات احتمالا به مناطق مرزی سوریه و ترکیه خواهد بود، مناطقی که داعش پس از خروج القاعده به آنجا وارد شدند. هدف از این حملات این است که زمینه برای استقرار دوباره شورشیان سوری میانه رو که آمریکا آنها را آموزش داده است، فراهم شود.

چندی پیش یگان این نیروها در حمله داعش از هم پاشید. پنتاگون هم اکنون در حال بررسی این مسئله است که چگونه می تواند فرایند آموزش این شورشیان را ادامه دهد. بیش از 70 شورشی دیگر نیز تا چند هفته دیگر آموزش نظامی خود را تمام می کنند. 

"ریک فرانکونا،" سرهنگ سابق آمریکایی گفت:« ما باید گروهی را پیدا کنیم که حاضر باشند به عنوان پیاده نظام ما عمل کنند و گروهی که اکنون انتخاب کرده ایم، اصلا گروه مناسبی نیستند. »

البته این احتمال وجود دارد که آمریکا در حملات اولیه خود از پایگاه هوایی ترکیه مواضع داعش را در موصل هدف قرار دهد. داعش در جدیدترین خشونتهای خود در موصل، حدود 300 کارمند دولت را کشته است. یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفت اطلاعاتی که دولت آمریکا دارد نشان می داد داعش قصد دارد کشتاری جمعی به راه اندازد اما به هیچ وجه نمی توانست جلوی آن را بگیرد. 

 با این شرایط آمریکا تلاش می کند با روشهای دیگر نبرد علیه داعش را با سرعت بیشتری پیش ببرد از جمله اینکه قصد دارد بالگردهای پشتیبانی از پایگاه دیاربکر ترکیه به دنبال جنگنده های اف شانزده اعزام کند تا اگر هواپیمایی سقوط کرد، خلبان آن را نجات دهد. در هر حال بر اساس برآورد اطلاعاتی آمریکا، نبرد علیه داعش همچنان ادامه دارد و داعش همچنان نیروهای تازه نفس از سراسر جهان جذب می‌کند.