به گزارش پارس به نقل از تسنیم، گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرده است که بیش از 370 مهاجر یک قایق را که در دریای مدیترانه دچار حادثه و غرق شده است، نجات داده است. این قایق حامل بیش از 600 مهاجر غیرقانونی بوده است.

سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد: کشتی‌های امداد و نجات از نیروی دریایی ایتالیا و ایرلند و سازمان پزشکان بدون مرز 25 جسد را از این قایق غرق‌شده پیدا کرده‌اند.

گزارش‌های اولیه تعداد مسافران این قایق غرق‌شده را بیش از 700 نفر اعلام کرده بود ولی پس از گفتگو با مسافران نجات یافته که اکثرا اتباع سوری بودند، مشخص شد که تعداد مسافران این قایق تغییر کرده است.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که از ابتدای سال 2015 میلادی تاکنون بیش از 2000 نفر هنگام عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا، جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بین المللی مهاجرت از کشته شدن بیش از 2000 نفر از مهاجران غیرقانونی در مسیر عبور از دریای مدیترانه از ابتدای سال 2015 تاکنون خبر داده است. دریای مدیترانه به مرگبارترین مسیر برای مهاجران تبدیل شده است.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که حدود 188هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون در دریای مدیترانه نجات پیدا کرده‌اند. این رقم ممکن است تا پایان هفته جاری به بیش از 200هزار نفر برسد.

سازمان بین المللی مهاجرت هشدار داده است که مسیر دریای مدیترانه به مرگبارترین مسیر برای مهاجرانی تبدیل شده که در جستجوی یک زندگی بهتر هستند. این وضعیت ممکن است بدتر شود.

در مدت مشابه سال قبل نیز بیش از 1607 مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در کل سال 2014 میلادی به 3279 نفر رسیده است.