به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در کرواسی به سر می برد صبح روز جمعه زاگرب را به مقصد دوبرونیک شهر تاریخی کرواسی ترک کرد تا در این شهر دیداری با رئیس جمهور کرواسی داشته باشد.

رئیس مجلس در سفر خود به دوبرونیک از این شهر تاریخی بازدید کرد.

دوبرونیک به مروارید دریای آدریاتیک مشهور است به معنای شهر زیبا بوده که به ادعای کروات ها زیباترین نه تنها در کرواسی بلکه در اروپا است. این شهر در جنوبی ترین نقطه کرواسی یعنی در ۸۰۰ کیلومتری شهر زاگرب و در ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد. بخش قدیمی شهر قلعه سنگی نسبتاً بزرگی است که به وسیله دیوارهای سنگی و باروهای مرتفع احاطه شده و از طریق دو دروازه بزرگ متحرک در شرق و غرب به خارج راه می یابد. ساخت دیوار سنگی اطراف شهر که توسط یونسکو به عنوان یکی از شگفتی های معماری اروپا به ثبت رسیده است در اوایل دهه ۱۴۳۰ ساخته شده است.

نمایشنامه نویس مشهور جرج برنارد شاو گفته است" کسانی که به دنبال بهشت روی می گردند باید آن را در دوبرونیک جستجو کنند. همچنین پاپ ژان پل دوم نیز از طرفداران این شهر بود و به عنوان شهروند افتخاری آن محسوب می شد.

این شهر به عنوان یکی از مراکز مهم توریستی جهان است و امروزه صنعت توریسم دوبرونیک از سایر شهرهای کرواسی نیز پیشی گرفته است زیرا یکی از زیباترین شهرهای مدیترانه ای است. این شهر دارای ۱۱۰۰ کیلومتر مرز دریایی با ایتالیا است و کشتی های کروز غول پیکر چند طبقه و زیبا که همه امکانات در آن موجود است مسافران و توریست ها را از این بندر به بسیاری از بنادر دیگر جهان جابجا می کنند.