به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان اخیر هاشمی مبنی بر اینکه «دیروز در کوچه‌ روستاهایشان می‌گشتند و امروز انقلابی شده‌اند»، گفت: اگر آقای هاشمی چنین سخنی را گفته باشد، جای تعجب دارد؛ چرا که تقسیم‌کردن مردم شهری و روستایی بر اساس اینکه چقدر در انقلابی بودن آنها مؤثر است، تقسیم‌بندی درستی نیست.

وی با اشاره با تأکیدات مکرر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و حمایت از مستضعفین، اظهار داشت: همانطور که در بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر انقلاب مشاهده می‌کنیم، مستضعفان پشتیبان قاطع انقلاب هستند و این موضوع نیز که هر کس کوچک‌ترین اطلاعی از نظرات امام و رهبری داشته باشد، به آن واقف است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از جلسه‌ای با امام خمینی(ره) پرداخت و تصریح کرد: در جلسه‌ای بعد از واقعه هفتم تیر یا هشتم شهریور به‌اتفاق  هیأت دولت و استانداران خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم که در آن جلسه بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند این حادثه بزرگی است، اما شما مسئولان موظف هستید برای جبران این خسارت‌هایی که به انقلاب وارد می‌شود به مردم پابرهنه و زاغه‌نشین خدمت کنید.

حبیبی در پایان تصریح کرد: من دقیقاً به خاطر دارم که امام در حمایت از زاغه‌نشینان تأکید کردند؛ چرا که این افراد را پشتیبان واقعی انقلاب می‌دانستند. بنابراین سفارش امام برای حفظ حرمت مستضعفین کم‌درآمد و فقرا یک توصیه دائمی بود که اگر آقای هاشمی چنین حرفی را گفته باشد، جای تعجب و بیش‌تر از آن تأسف دارد.