به گزارش پارس ،  مهر به نقل از پایگاه العهد، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز سه شنبه به ایراد سخنرانی پرداخت. بر اساس این گزارش، وی در جریان این سخنرانی تصریح کرد: رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود تصریح کرد: دشمن متجاوز در شکستن اراده و مقاومت مردم یمن ناکام ماند.

وی با اشاره به حمایت های گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی از متجاوزان سعودی در حمله به یمن تصریح کرد: همانگونه که آمریکا در جنگ ویتنام علی رغم برتری مالی و نظامی شکست سختی را متحمل شد و رژیم صهیونیستی نیز در مواجهه با مبارزان حزب الله مغلوب شد، آل سعود نیز در یمن شکست خواهد خورد.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: پیروزی های محدود متجاوزان سعودی کوتاه مدت خواهد بود. عبدالملک الحوثی با اشاره به حمایت های تسلیحاتی ایالات متحده آمریکا از رژیم سعودی تصریح کرد: جنایت های رژیم سعودی علیه ملت یمن با تسلیحات ساخت آمریکا انجام می شود. وی با بیان اینکه با وجود هزاران حمله هوایی رژیم سعودی به یمن، ملت و ارتش ما همچنان مقاومت می کنند، اظهار داشت: این ملت یمن خواهد بود که در نهایت پیروز می شود.

الحوثی افزود: دشمن به حالت آماده باش کامل در آمده، مزدورانی را از سراسر جهان حتی سنگال و کشورهای آفریقایی و آسیایی به یمن آوردند، برخی از برادرانمان در جنوب یمن را فریب دادند و آنها را خریده اند. تلاش دشمنان تلاشی جهانی و فشرده بوده و اتاق عملیاتی با حضور اسرائیل، آمریکا، سعودی، امارات و القاعده و داعش تشکیل دادند. اما ملت یمن اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته و مقاومت و پایداری زیبایی از خود نشان داده است.

وی در خصوص تحولات اخیر عدن تاکید کرد: در این میان تنها در عدن کمی کوتاهی شد و آن هم در اواخر ماه مبارک رمضان و ایام عید بود که نیروهای کمیته های برای دیدار با خانواده هایشان رفته بودند. در این شرایط بود که دشمن تمام امکانات و نیروی خود را بکار گرفت و با هزاران بار بمباران عدن فقط توانست موفقیت کوچکی به دست آورد.

به گفته الحوثی جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین دشمن شبانه روز در آسمان عدن و لحج بودند اما آنچه پیروز میدان بوده و هست، اراده ملت یمن بوده است. آمریکا،اسراییل، سعودی و امارات که با دخالت در جنگ به ملت یمن اهانت کرد، با همکاری القاعده و داعش و با گردآوری تمام امکانات فقط موفقیت محدودی داشتند ولی ملت یمن مقاومت و پایداری بی نظیری از خود نشان دادند.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به جنایت های وحشیانه آل سعود در شهر عدن گفت: هیچ توجیهی برای چنین جنایت های وحشیانه ای علیه یک ملت وجود ندارد. الحوثی به حمایت های رژیم صهیونیستی از متجاوزان سعودی نیز اشاره کرد و گفت: اسرائیل خود را از جنگ علیه یمن منتفع می داند.

وی با بیان اینکه هدف عربستان سعودی از تجاوز به یمن، اشغال این کشور است، تصریح کرد: داعش، القاعده و عربستان سعودی در یک جبهه قرار دارند.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به تلاش عربستان سعودی برای مشروعیت بخشیدن به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اظهار داشت: متجاوزان سعودی امروز تلاش می کنند تا ریاست جمهوری هادی را مشروع جلوه دهند، در حالی که مردم یمن هیچگاه فریب چنین گزافه گویی هایی را نخواهند خورد.